Kuglófcsigák

 2013.05.06. 20:16

IMG_0992.JPG Ez a recept tökéletes példa arra, hogy a sütés nem más, mint a fantáziánk szabadon engedése! Nincs is jobb annál, mint amikor az agy kikapcsol, csak a tiszta létezés van a mindennapi gondok, elintéznivalók kizárásával. Ilyen lehet az, mikor a festő fest, az író pedig ír! Elővettem egy régi receptet és új köntösbe öltöztettem. Már három éve annak, hogy az első kuglófomat megsütöttem. Azóta természetesen már többször is megörvendeztettem vele a családot és magamat. Ma azonban gondoltam egyet, összekombináltam a szintén nagy sikerű muffinnal. Lássuk, mi lett belőle!

Hozzávalók:

40 dkg liszt
csipet só
5 dkg olvasztott margarin
1 csomag vaníliás cukor
2 dl tej
3 ek cukor
2 dkg élesztő
1 tojás

20 dkg margarin
2 ek cukor
kakaópor ízlés szerint

A hozzávalókból ugyanúgy, mint a korábbi kuglófnál, kelt tésztát készítettem. Mikor két-háromszorosára dagadt a tészta, nyújtódeszkán kinyújtottam körülbelül ujjnyi vastagra. Ekkor megkentem a kakaós masszával és feltekertem. Ujjnyi vastag szeletekre vágtam, amiket kivajazott, kilisztezett muffinformába tettem. Végül pedig közepes hőfokon aranybarnára sütöttem őket. Fogpiszkálóval teszteltem, hogy a belsejük is megsült-e.

Ugyanolyan finom, mint a kuglóf, könnyebben kezelhető, mert nem kell szeletelni, nem esik szét akkor sem, ha esetleg reggelire magunkkal kell utaztatni a kis csigukat. És különlegesebb, mint a sima kakaóscsiga!

Hajrá, kísérletezzetek ti is! Akár a blogon található receptekkel, akár a sajátotokkal!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti tej csiga muffin élesztő kelt tészta liszt margarin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr355285248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása