Azon túl, hogy kezdek megszállott lenni a sütés-főzés terén, a cél egy egyszerű, ámde annál finomabb vacsora elkészítése volt. Újra próbálkoztam a vajas leveles tésztával, habár csak mirelit formában. De jelentem, megvilágosodtam, rájöttem a titokra, amit meg is osztok veletek!

Az alaprecept ismét: Nők Lapja Konyha 2010/2

 

Hozzávalók:

500 g vajas leveles tészta
50 dkg darált sertéscomb, illetve bármilyen darált hús (jelen esetben virsli)
1 tojás szétválasztva
2 ek olaj
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 tk fűszerpaprika
1 tk só
reszelt sajt ízlés szerint

Első dolgom a tészta kiolvasztása volt. Mialatt ez megtörtént, elkészítettem a tölteléket. Az apróra vágott hagymát és a fokhagymát megpirítottam az olajon, majd hozzáadtam a ledarált virslit a sót és a fűszerpaprikát, 1-2 perc után pedig a tojásfehérjét. (Én tettem bele egy kis Erős Pistát, ami ugyan végül kevésnek bizonyult, mert nem lehetett érezni az ízét.) Néhány percig együtt pirítottam ezeket, majd elzártam a gázt. Közben a tésztám kilvadt. Egymásra helyeztem a 4 tésztalapot (mivel 4 kis négyzetből állt a tésztám), és szép nagyra kinyújtottam egy nyújtódeszkán. Vékonyan bekentem a szósszal, majd feltekertem a hosszabbik oldalán a tésztát. Nem túl szorosan, hogy ne folyjon ki a töltelék, és hogy szép nagy csigáim legyenek. Az így elkészült tésztát ujjnyi vastagságú csigákra szeleteltem, és ráhelyeztem egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Legyen megfelelő hely a csigák között, mert megdagadnak a sütés közben. Legvégül reszelt sajtot szórtam a tetejükre. Így kerültek be a jó forró sütőbe. És íme a titok: nagy lángon kell sütni a leveles tésztát, különben kicsi marad. Nem kell félni, hogy megég! Tapasztalatból mondom, ha kis lángon sütjük, a végeredmény kiábrándító! Most viszont teljes gőzzel sütöttem a tésztát körülbelül 10 percig. Gyönyörű szépen megdagadtak és megsültek a pizzás csigák! Az ízük pedig....isteni!

Próbáljátok ki, mert könnyű, gyors és laktató!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

 

Ui.: A töltelék sok lett, a fele körülbelül kimaradt. Viszont, hogy az se vesszen kárba, olvassátok majd el az ahhoz szóló receptet "Rakott krumpli, kicsit másként" cím alatt. Az is nagyon finom, higgyétek el!

Címkék: csiga hús gyors leveles tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr141933921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.04.27. 08:23:49

És ilyet mért nem vasárnap csinálsz, hogy hoznál a koliba???? :)
h.

Jóvanhaggyad 2010.04.27. 08:23:49

Hát ez elég fini volt. Telipakoltam.
süti beállítások módosítása