Kenyérlángos közkívánatra

 2010.03.23. 09:13

Fesztiválok nagy kedvence a kemencében sült kenyérlángos. Bármilyen drága is legyen, egyet mindig megengedünk magunknak, mert kevés dolog van, ami ennél finomabb! De mivel télen ez nehez kivitelezhető, az étvágyunk meg nagy, közkívánatra én is elkészítettem!

Két oldalt használtam fel a receptemhez:                                                   http://www.tutireceptek.hu/kemences-langos;           http://www.kemenceepites.extra.hu/pg016.html

Ezek receptejeit kombináltam a számomra legmegfelelőbben. Így a hozzávalók:

A tészta:
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
250 ml víz
csipet cukor
1 kk só

A feltét:
ízlést szerint császárszalonna és lilahagyma (én 1 nagyot használtam)
1 nagy dobozos tejföl (lehet több is, ha ti úgy szeretitek!, nekem több volt)
reszelt sajt, szintén ízlést szerint (kb. 20 dkg-ot tettem rá)

A tésztát illetően én a könnyebbik felét fogtam meg a dolognak, mert csak beleraktam a kenyérsütőbe (a leírásoknak megfelelően) és az jól megdagasztotta nekem. Igazából először a kenyérsütő pizzatésztájával próbálkoztam, de annak túl pizzás lett az íze., így erre váltottam. Tehát megdagatt a tésztám. Azt belenyújtottam egy tepsibe és 5-6 percig, amíg kicsit meg nem szilárdult a teteje, elősütöttem. Ezután rákentem a jóóóó sok tejfölt és rászórtam a szintén jóóó sok szalonnát. A hagymával még vártam, mert azt akartam, hogy ne süljön meg teljesen, hanem csak megpárolódjon. Kb. 15 percig, amíg a szalonna jól megpirult, sütöttem, majd rászórtam a hagymát és további 5-7 percig együtt sütöttem. Amikor elkészült, beterítettem a reszelt sajttal, és a már elzárt sütőben hagytam 5 percig. Így jól ráolvadt, de nem égett meg, és az egész lángos is meleg maradt a tálalásig!

Nem hitegetek senkit, nem olyan, mint amilyet a krácsonyi vásárban lehet enni. De így is nagyon finom lett! Én egy kicsit túlzásba estem a szalonnát illetően, azt hittem, minél több, annál jobb. De jelen esetben a kevesebb több taktikát kellett volna alkalmaznom, mert úgy nem nyomja el minden másnak az ízét. Ki kell tapasztalni, kísérletezni, hogy kinek hogy ízlik jobban.

A másik "bibi" vele az, hogy a tésztát túl vékonynak hagytam. A tipp: vagy kisebb tepsibe kell tenni ezt az adagot, vagy több tésztát kell készíteni ehhez a tepsihez. Ugyanis az a jó, ha vastagabb a tészta a pizzatésztánál, hogy ne legyen ropogós, hanem vastag és puha!

Még egy jó tipp: a felaprított hagymát fedett edényben tárold, amíg nem teszed a lángosra, hogy ne járj úgy, mint én! Az egész lakás a hagyma szagában fürdött másnapig..

Mindennel együtt azonban mindenki megnyalta a 10 ujját utána, és visszajátszást követeltek!

Remélem, kipróbáljátok és megnyeri a tetszéseteket!

Adri
Még nem megsülve, első próbálkozás, itt minden egyszerre került még rá.

 

 

 

 

 

 

Íme!

 

 

 

 

 

 

Utóírat többedik próbálkozás után: Folyamatos kísérletezésen megy át ez a recept, és úgy tűnik, most megtaláltam a tökéletes tészta összetevőit. A vizet lecseréltem tejfölre, inkább csak ízlés szerint raktam bele, nem ml-re, de annyi kell, hogy a tészta gyúrható legyen. Emellett egy tojássárgáját is belekevertem. (A fehérjét a feltét tejfölébe belerakhatjuk, úgy nem veszik kárba!) Így az eredmény sokkal puhább, omlósabb és vastagabb. Már nem volt pizzatészta íze! Kihülés után pedig már olyan íze van, mint az eredetinek! :) És amivel még isteni, az az erőspaprika! Próbáljátok ki! És majd elfelejtettem! Én gyúrtam a tésztát!! :)

Címkék: lángos kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr331861603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jóvanhaggyad 2010.04.19. 07:27:07

Szombatra legyen dawaj langos, mert lelolek

cookaholics 2010.04.19. 07:31:54

@Jóvanhaggyad: Hát ezekért a kommentekért aztán érdemes volt regisztrálni..... Mivel a legtöbbet kóstoltad, tessék rendeset is írni!
Adri
Ui.: Különben nem lesz lángos!

cookaholics 2010.04.19. 09:30:21

@cookaholics: Kérem, ne itt! :D
Koncentráljunk az ételre :)
Mellesleg: ha valaki fenyegetve követeli a lángosod, az már jelent valamit...
:o)
Helgu

gembi7 2012.08.10. 06:14:54

Szerintem érdemes kipróbálni így a feltétet (Siófokon nekem egész nyáron így kellett elkészíteni és vitték az emberek, mint a cukorot...):

Nagydoboz tejfölbe tettünk egy kis fokhagymaport vagy krémet, a vöröshagymát karikákra vágtuk és a tejfölre ezt szórtuk először. Gondolom így párolódik és nem ég meg. Aztán erre szórtunk kockázott bacont és a sajtot. Mondjuk ott a tésztát nem nekünk kellett meggyúrni és sztem egy kicsit jobban elő volt sütve, de itt is meg lehet kicsit jobban sütni és akkor a feltétnek már csak 10-15 perc kell összesen. Sztem így nagyon finom volt, érdemes kipróbálni! :)
Dorottya
süti beállítások módosítása