Frankfurtileves

 2012.08.03. 10:55

IMG_0030.JPG A levesek történetét már korábban kifejtettem, gyakorlatilag ez is csatlakozik a többihez. A frankfurti leves imádata egyébként még általános iskolás koromba nyúlik vissza, ugyanis nagyon szerettem a menzán, azzal a kis plusszal, hogy a káposztát (a lényeget) nem nagyon ettem meg belőle. Mára ez megváltozott, szólt a szervezetem, hogy most már kellene neki egy kis káposzta, így már 100 %-ban meg tudom enni ezt is! Így hát elkészült ez a variáció is!

Hozzávalók:

1 kisebb fej káposzta
1 kis fej vöröshagyma
4 füstölt virsli (most füstlit használtam)
2 közepes szál sárgarépa
1 kis csomag petrezselyemzöld
1-2 szál fehérrépa
1-2 szem közepes krumpli
só, bors, majoranna, pirospaprika
1 ek liszt
1 kis doboz tejföl
1-2 gerezd fokhagyma

Megpucoltam a zöldségeket és megfelelő nagyságúra vágtam őket (a vöröshagymát és a fokhagymát egészben hagytam), beleraktam egy lábasba és felengedtem vízzel, elkezdtem főzni. Közben befűszereztem. A só, a bors és a majoranna (a paprika majd a habarásba kell, nem ide) természetesen ízlés szerint került bele. Nincs rá recept, csak a folyamatos kóstolgatás! Amikor már nagyjából megfőlt minden zöldség, hozzáadtam a leveshez a felkarikázott virslit. Ennek csak a végén kell belemennie, hiszen nagyon gyorsan elkészül. Amikor már majdnem teljesen megfőlt minden, rátettem a habarást. Az immár szokásos módon összekevertem a tejfölt a liszttel, annyi különbséggel az előző levesekhez képest, hogy most 1-2 teáskanál pirospaprikát is adtam hozzá. Amikor csomómentes lett, adtam hozzá a leves levéből, úgy is összekavartam, majd megismételtem még egyszer, legvégül pedig a leveshez öntöttem, összekevertem, és főztem még 10-15 percet. Elkészült a leves!

Kiadós és nagyon finom lett! Próbáljátok ki ezt is, lassan egész szép lesz már a leves repertoár!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: leves zöldség tejföl ebéd virsli

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr24688216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása