Mivel szeretek aludni, a reggeli elkészítése kicsit rémálom. Ezért, ha  reggel akarom meglepni a szeretteimet, akkor igyekszem valami könnyűt kiválasztani. Már nagyon rég szerettem volna kipróbálni az amerikai palacsintát, ezért néhány hete úgy döntöttem, hogy eljött az idő.

Innen vettem az ihletet: http://www.tutitippek.hu/blog/amerikai-palacsinta.php

Hozzávalók:

2 bögre liszt (átszitálva)

2.5 tk sütőpor

1/2 tk só (opcionális)

1 tojás felverve

1.5 bögre tej

2 ek olvasztott vaj

 

A változtatásaim: 1 csapott kanál cukrot is tettem hozzá

Nem sokat vacakoltam a tészta elkészítésével. Úgy csináltam, mint a rendes palacsinta tésztát. A sót, a cukrot és a tojást összekevertem, felöntöttem az olvasztott vajjal és tejjel, összekevertem, majd jöhetett a liszt és a sütőpor. Tudom, rossz tulajdonság, de én nem szoktam a lisztet meg a sütőport szitálgatni, csak beleöntöm és kész! (De azért bíztatok mindenkit a helyes útra!:) Ekkor elég sűrű tésztát kapunk, amit elkezdhetünk kisütni a serpenyő közepén. Annyit tegyünk bele, amekkorára szeretnénk a palacsintákat. Én egy csapott merőkanállal dolgoztam, majd a végén látjátok, hogy ez mekkora végeredményt hozott. Szépen megsütjük mindkét felét, pont ugyanúgy, mint a hagyomásnyos palacsintának.

A tapasztalatom az lett, hogy túl sok ez a 2,5 tk sütőpor. Szépen megdagadnak a palacsinták, de túlságosan elveszi az ízét, tehát szerintem lehet kevesebbet is rakni bele, mondjuk 1,2-2 tk-lal. Ki kell tapasztalni, hogy kinek hogyan ízlik jobban. Másrészről nem lett elég édes, ami nem baj, ha kifejezetten sósnak akarjuk. De én nem annak akartam, csak féltem, hogy leragad. De szerintem azért még egy csapott kanállal mehet bele minden gond nélkül.

Mivel nem vagyunk igazi amerikai család, nálunk nem volt juharszirup meg ilyenek, ezért csak simán lekvárral és kakaóval fogyasztottuk. De éppenséggel gyümölccsel is meg lehet bolondítani, sőt, bele is süthetjük a tésztába, mert isteni finom lesz tőle!

A harmadik megjegyzés pedig az, hogy nagggggyon laktató! Nem kell sok belőle, ezért ne ijedjünk meg, ha nem lesz sok palacsintánk a végére, mert higgyétek el, nem is kell! Nálunk kettőnél többet egyszerre nem sokan ettek!

 

 

Remélem, kipróbáljátok, és szereztek néhány finom pillanatot az ébredező családnak!

Adri
 

 

 

 

 

Címkék: reggeli süti palacsinta gyors

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr521864442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2010.03.26. 00:58:17

...reggelire befizetnék..!!
A-108-ba várom!!na?? :DD

lu-lu 2010.04.01. 08:26:58

megenném ... egyébként édes ?

cookaholics 2010.04.01. 08:42:43

@lu-lu: Ha akarod édes, ha akarod sós. Ha több cukrot vagy gyümölcsöt teszel bele, akkor édes lesz. De lehet sósan, mondjuk sonkával, hagymával. Úgy még nem próbáltam, de finom lehet!
Próbáld ki, és írd meg, milyen volt! ;)
Adri

cookaholics 2010.06.22. 19:01:41

Ui. sok próbálkozás után: Nekem nagyon bejött ez a fincsiség, ezért már sokszor elkészítettem, mindig máshogy. Például reszelt almával a tésztában, teljes kiőrlésű lisztből, kakaóval a tésztájában, reszelt citromhéjjal, kókuszreszelékkel. Hmmmmmmm!!!!! Mind isteni finom! Nyami-nyami!
Adri

brigz 2013.03.31. 16:51:34

Legjobb amerikai palacsinta recept! Már régóta kerestem pont ezt az ízt, úgyhogy köszönöm! :)
Brigi
süti beállítások módosítása