Házi bodzaszörp

 2013.05.27. 21:33

IMG_1093.JPG Végre eljött az idő, hogy saját készítésű ízletes finomságok kerüljenek a (jelen pillanatban még képzeletbeli, de addig is anyukám által felajánlott) spájzba! Jócskán a májusban járunk már, ami azt jelenti, hogy igencsak beköszöntött a bodzaszezon! És nincs is jobb annál, mint egy hűsítő szörp a forró nyári napokon! Ehhez azonban először be kell szerezni a szörpöt, azaz el kell készíteni az egész nyáron kitartó szirupot! Mi ezt a következő módon csináljuk.

Hozzávalók:

3 kg cukor
kb. 2,5 l víz
2 narancs (vagy 1 nagy)
2 citrom
kb. 7-8 csapott tk citromsav
kb. 20 szép nagy bodzavirág
1 db ötliteres dunsztosüveg (vagy több kisebb)

Először is alaposan kimostam az üvegeket, majd hagytam megszáradni őket. A vizet felforraltam és hagytam kihűlni, majd pedig beleöntöttem az üvegbe. Hozzáadtam a cukrot és a citromsavat, majd belegyömöszöltem a megmosott bodzavirágokat és a felszeletelt citromot, narancsot. Az üvegeket lezártam, végül hűvös helyre (a spájz padlójára) tettem. Minden nap meg kell kevergetni, majd 5-6 nap múlva, amikor a cukor elolvadt és szirupossá vált a szörp, leszűröm és szörpös üvegekbe öntöm. Legvégül pedig hűtőben tárolom, amíg el nem fogyasztjuk! Mivel szirupról van szó, vízzel hígítva isszuk!

Hideg helyen kell tárolni a fogyasztásra várakozó üvegeket, mert felforrhatnak!

Nálunk ez a bevált recept, irtó gyorsan megisszuk! Az egyetlen hátránya az egésznek a rengeteg felhasznált cukor. Tulajdonképpen csak emiatt drága! Mi családilag többet is meg tudnánk inni egy évben (pedig nem egy adagot készítünk!), csak nem győznénk cukorral.

Próbáljátok ki ti is!

Én idén próbáltam először anyukám segítségével, ha az én adagjaim is jól sikerülnek, jövőre ízesítéssel is megpróbálkozom!

Egészségetekre!

Adri

Címkék: gyümölcs ital citrom gyors narancs bodza

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr65321229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása