Fokhagymás-tejfölös zsömle

 2013.08.16. 20:43

IMG_1631.jpg Kinek ismerős a bolti fokhagymás-tejfölös kifli? Ki az, aki nem tud ellenállni neki, ha a boltban rákacsint? Hát, én biztosan köztük vagyok! Ez adta az ötletet a következő recept elkészítéséhez. Finom, frissen sült bucik, nincs is ennél finomabb vacsora!

Hozzávalók:

60 dkg liszt
1 tk só
1 tk cukor
25 dkg élesztő
1 dl tej
2 dl víz
3 ek olaj
4 gerezd fokhagyma
1 nagy doboz tejföl
1 tk egész színes bors
1 kk őrölt kapor
1 tk olívaolaj
sajt (ízlés szerint)

A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, majd pedig belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni. Közben a lisztet elkevertem a sóval, hozzáadtam a vizet és az olajat. Legvégül az élesztős tejjel puha tésztát gyúrtam. Lisztezett edényben (de a nyújtódeszka is ugyanolyan jó) letakartam, hagytam körülbelül a duplájára kelni. (Ez a hőmérséklettől függ, mivel most meleg van, 30-35 perc alatt meg is volt.) Ekkor nyolc egyforma részre vágtam és kis bucikat gyúrtam belőlük. Újabb fél óráig kelesztettem őket.

Közben elkészítettem a tejfölös krémet. A borsot és a fokhagymát mozsárban összetörtem (természetesen jó az őrölt bors és a fokhagymanyomóval kilapított fokhagyma is), elkevertem a tejföllel, hozzáadtam a kaprot és az olívaolajat is, majd kicsit megsóztam az egészet.

Végül a tésztagolyókat kicsit meghengergettem (olyanra, mint a francia zsemle), és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Késsel bevágtam mindegyik tetejét, majd a résekbe körülbelül 2-2 teáskanál tejfölt tettem. Legutoljára reszelt sajtot szórtam rájuk. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 25-30 percig sütöttem.

A kész zsemlék magukban is nagyon finomak, de szendvicsként, felvágottal és zöldséggel is megállják a helyüket! Mondanom sem kell, felfaltuk a felét egy ültő helyünkben.

Az egyetlen problémám, ami minden ilyen receptemnél felmerül, az az, hogy az alja mindig túl ropogós lesz, tehát nem olyan, mint a bolti zsömléké. Várom az ötleteket ennek megoldására, mert habár mindig finomak az így elkészült ételeim, és rendszerint el is fogynak, mindig azt a kritikát kapom, hogy az alja túl kemény!

Ezért hát próbáljátok ki, és utána ne felejtsétek el megosztani az élményeket, tanácsokat!

Jó étvágyat kívánok!

Adri

Címkék: reggeli tej sajt fokhagyma tejföl élesztő kelt tészta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr555464118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása