Gyakorlott konyhatündérek fejüket fogva fogják olvasni ezt a bejegyzést, tőlük előre is elnézést kérek. Másokat viszont buzdítok arra, hogy ne torpanjanak meg semmi előtt a konyhában, egy kis kreativitással jó dolgok is kisülhetnek - a semmiből. Velem ma ez történt, ugyanis halmozottan hátrányos helyzetben - no milk today, rezsó, rossz palacsintasütő - palacsintát sütöttem saját örömömre.

Hozzávalók:

1 tojás

3 csapott evőkanál liszt

fél evőkanál cukor

csipet só

fél evőkanál olaj

6 evőkanál víz

 

Töltelék: lekvár, kakaó, fahéj, kinek mi


A történet ott kezdődik, hogy éhes voltam, és édesre vágytam. Mivel a kolis raktárunk véges, ezért a palacsinta tűnt a leginkább kivitelezhetőnek. Persze tej az nincs (vagyis van, de az a reggeli kávéhoz kell, azt nem áldozom fel), ezért jön a már sokszor bevált vizes palacsinta. Máskor azért minimális tejet is teszünk hozzá, de most gondoltam, kipróbálom így. Szóval egy tojás, 3 csapott evőkanál liszt, fél kanál cukor, csipet só, fél kanál olaj és 6 kanál víz. Ez minden. Ezeket habverővel csomómentesre kevertem. Az idő pénz alapon nem pihentettem, mint azt szokás - meg hát minek is, ha nem is igazi palacsinta... A rezsón felhevítettem egy kis olajat a serpenyőben, és merőkanállal annyi palacsintatésztát tettem bele, hogy ne legyen se túl vastag, se túl vékony. Mindkét oldalát megsütöttem, majd lekvárral, kakóval töltöttem. Mivel csak egy tojásból és gyakorlatilag szinte a semmiből készült, nem is kell nagy csodát várni tőle, 2 nagy és 1 kisebb palacsintám lett, amik a képen is láthatók.  Az egy tojásos palacsinta valamivel több lisztet is elbír - az eddigi tapasztalatok alapján -, tehát minden további csapott kanál liszthez 2 kanál vizet tegyünk, és akkor talán más is meg tudja kóstolni.Nem mondom, hogy nem ettem már ennél jobbat, de palacsinta íze volt, és jelen esetben a célnak nagyon is megfelelt. Az meg, hogy hogy készült... a cél szentesíti az eszközt :D

HelguTipp: Nem folyik ki a lekvár a palacsintából, ha mikor elkezdjük feltekerni, a két oldalát is behajtjuk.

Jó kísérletezést! :)

Helgu

 

 

Címkék: süti palacsinta gyors lekvár kolikonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr471875438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.05.06. 09:54:46

HelguTipp arra az esetre, ha nem úgy sül el a dolog, ahogy szeretnénk - avagy
életem legrosszabb palacsintájának története.
Az a palacsintasütés is úgy kezdődött, mint a többi... szóval jól kellett volna sikerülnie, de sajnos nem így lett. Leragadt, nem tudtam megfordítani, elszakadt stb. Mindenesetre türelmesen kisütögettem, és türelmetlenül borogattam ki a tányérkába. De kitaláltam, hogy hogy lehetne megmenteni a helyzetet: lereszeltem egy almát, majd mikor az összes szakadt palacsinta kisült, kis darabokra összevagdostam és az almával együtt beletettem a serpenyőbe, összeforgattam, kicsit sütöttem, megszórtam fahéjjal, és egy egész finom almás császármorzsára és palacsintára emlékeztető valami lett belőle :)

Kalácska (törölt) 2013.06.19. 07:19:20

Nálam a liszt, víz, olaj, citromlé, édesitő a bevàlt recept.
süti beállítások módosítása