Tökfőzelék

 2012.07.03. 11:37

IMG_1952.JPGAvagy hogyan főzzünk olyat, amit soha életünkben nem szerettünk! Ez az egyik olyan étel, amit soha nem voltam képes megenni, maximum babaként, de arra már nem emlékszem. Egy jó háziasszony azonban megfőzi azt, amit az ura igazán szeret. Ezért készülhetett el életem első tökfőzeléke!

 

Hozzávalók:

1 db nagyobb tök
1 kis doboz tejföl
2-3 ek liszt
só, bors, kapor
kóstoló legény (szükség esetén)


A tököt megpucoltam, félbevágtam és kivájtam a magházát. Ezután lereszeltem. (Nem tudom, hogy a reszelőnek ezt a részét minek nevezik, lehet, hogy tökreszelő, szerintem almareszelő, de a lényeg, hogy a nagy lyukú felén kell reszelni.) Ezután kinyomkodtam a levét, egy nagyobb lábasba tettem, felengedtem vízzel, hogy bőven ellepje, majd megsóztam. Körülbelül fél óráig főztem, miután rátettem a habarást. A tejfölt elkevertem a liszttel, majd egy merőkanálnyi tökfőzeléklét adtam hozzá, azzal is elkevertem, majd még egyszer megismételtem ezt a procedúrát, végül az így már híg habarást hozzáöntöttem a főzelékhez folyamatos keverés mellett. Azért szoktam így készíteni a habarást, mert így nem lesz csomós. Minél hígabb a habarás, annál kisebb az esélye, hogy csomók maradnak a főzelékben. Végül megborsoztam kicsit, egy kisebb csokor kaporlevelet feldaraboltam és hozzáadtam, majd addig főztem, míg be nem sűrűsödött a főzelék. Nekem elég híg lett, ezért kicsit tovább főztem, hogy főljön el a levéből.

A só és a bors ízlésfüggő, nálam itt jött képbe a kóstoló legény, aki megmondta, kell-e még bele valami, hogy finom legyen. Persze ha ti szeretitek a tökfőzeléket, akkor magatok is meg tudjátok állapítani, elég sós-e vagy sem. Ha nem, akkor érdemes valakit alkalmazni eme nemes feladatra!

Remélem, ti is elkészítitek, és most már az sem tart vissza benneteket, ha esetleg nem szeretitek!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: zöldség főzelék tejföl tök ebéd liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr664625680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása