Sörgombóc

 2012.12.19. 13:48

Fénykép0080_1.jpgTökéletes vendégváró falatokról van szó. Tökéletes, mert mindig elégedettek a vendégek, és mert nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető. Így az ünnepek előtt kifejezetten hasznos lehet a recept. Az ötlet ismételten a családból származik, köszönet érte Ancsának! Biztos rengetegen áldották már érte! Az eredeti recept valószínűleg sokat változott, leginkább azért, mert mindig elfelejtettem, hogyan is kell csinálni. Ez azt is mutatja, hogy kis kreativitással akárki elkészítheti.

Hozzávalók:

csirkemell (ízlés szerint, ki mennyire húsimádó)
1 üveg sör
liszt (amennyit a folyadék majd felvesz)
1 tojás
só, bors, fűszerek ízlés szerint
1-2 gerezd fokhagyma összenyomva
2 kk sütőpor
olaj a sütéshez

Gyakorlatilag palacsintatésztát kell csinálni csak sörből és nem cukrosan, hanem jó fűszeresen. A tojást a sörrel elkevertem, majd hozzáadtam annyi lisztet a sütőporral elkeverve, hogy jó sűrű tésztát kapjak. Sűrűbb, mint a palacsintatészta, de egy picit lazább, mint a nokedli tésztája. Hozzáadtam a fűszereket, a sót és a fokhagymát, és jól összedolgoztam. (A fűszerek is mehetnek akár a liszttel együtt a masszába.) Mindig az aktuális kedvemtől függ a fűszerezés: használtam már oregánót, curryt és majoránnát is.

A húst összekockáztam, viszonylag kicsikre vágtam, hogy majd át tudjon sülni, ne maradjon nyers a közepe. Végül a húst is hozzákevertem a tésztához. Ha előre tudjuk, hogy ilyet akarunk készíteni, akkor akár be is pácolhatjuk a húskockákat. Ebben az esetben akkor nem a tésztához adjuk a fűszereket, hanem a páchoz.

Az így elkészült masszából pedig gombócokat kanalazgattam (evőkanállal) a meleg olajba, majd jól átsütöttem, hogy a tészta is és a húsok is megsüljenek. Végül pedig szalvétára szedtem őket, hogy a felesleges olajat leszívja róla.

A kész gombócokat magukban mártással kínáltam!

Általában tartármártást készítek: 1 kis doboz tejfölt összekeverek 2 evőkanál majonézzel, 1 teáskanál mustárral, sózom, borsozom, jól összekeverem és kész is. Ha különlegesebbet akarok, akkor teszek bele fokhagymát és kaprot is.

Eddig nem panaszkodtak a vendégek, próbáljátok ki ti is! Biztos nem marad a nyakatokon!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: csirke hús palacsinta gyors fokhagyma tejföl mártás sütőpor liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr244973092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása