Könnyű nyári saláta

 2012.07.04. 17:10

IMG_1955.JPGHabár a kép talán nem annyira kecsegtető, mint amennyire finom ez a saláta, mégis érdemes elkészíteni. Egyrészt mert ennél egyszerűbb nincs is, másrészt ebben a melegben egyébként sem tud mást enni az ember. És tényleg finom! Az ötlet a hétvégi grillezésről származik, ahol ilyet ettünk köretnek. Köszönet az ötletért Dorottyának!

 

Hozzávalók:

1 fej jégsaláta
2 db paradicsom
1 db közepes cukkini
2 db fehérpaprika
2 kisebb újhagyma (lecserélhető lilahagymára vagy akármilyen hagymára)
1 nagy gerezd fokhagyma
sajt ízlés szerint
1 csokor kapor
só, bors, bazsalikom
1 doboz tejföl
1 doboz kefir

Először is megmostam a hozzávalókat, majd az összes zöldséget, kivéve a fokhagymát és a kaprot felaprítottam körülbelül azonos méretűre. (A cukkinit megpucoltam, a paprikának pedig kivágtam a magházát!) Ehhez hozzáadtam a felkockázott sajtot, végül egy nagyobb tálban összekevertem őket, majd elkészítettem az öntetet. Összekevertem a tejfölt meg a kefirt (nincs logikus magyarázat arra, miért nem két kefir és miért nem két tejföl), ízlés szerint sóztam, borsoztam és egy kevés bazsalikomot adtam hozzá. Ebből is a friss lenne a legtökéletesebb, de az még nincsen itthon. Ezután apró darabokra vágtam a fokhagymát, majd a kaprot is, és belekevertem az öntetbe.

Utolsó fázisként ráöntöttem a salátára az öntetet és jól összekevertem. Kicsit betettem a hűtőbe, mert hűvösebben jobban esik.

Önmagában is nagyon finom, de húsok mellé is tökéletes köret. Mi jelen esetben, megcáfolva azt, hogy a melegben nem kíván az ember semmit, hotdoggal fogyasztottuk, azzal is remek párost alkotott!

Természetesen olyan öntetet készít hozzá az ember, amilyet csak szeretne, igazából ez a lényege! Egyáltalán nem fontos költeni a salátaöntetekre a boltban, mert mi is könnyedén elkészíthetjük, csak egy kis fantázia kell hozzá!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: saláta hagyma zöldség köret gyors paradicsom sajt tejföl ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr564629374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása