Tibi kedvence: 'A' tejberizs

 2010.05.19. 00:02

Megérkezett! Állandó kívánság nálunk a tejberizs, és most végre itt van! Mondjuk csak én ettem belőle, ez gondolom kedves bátyókámnak nem lesz vigasz. Mindenesetre nem panaszkodhat tovább, hogy 'de miért nem tejberizs'.

Hozzávalók:

fél liter tej
1,5 decis bögrével kimért rizs
cukor ízlés szerint
1 tasak vaníliás cukor
2 ek vaj

Hozzá kell tennem, hogy ez nem sokemberes adag, gyakorlatilag az én napi menüm volt a koliban.

Szóval felmelegítettem a tejet és benne egy kanál vajat, mert szerintem így jobban puhul majd a rizs.. Ezután beleöntöttem a rizst, és mivel rezsón készült, szinte állandó kevergetés mellett addig főztem, amíg meg nem puhult a rizs, és jól magába nem szívta a tejet. Ekkor levettem a 'tűzről', és hozzáadtam a maradék vajat, az ízlés szerinti cukrot (kb. 2 csapott ek) és a vaníliás cukrot. Összekevertem és lefedtem, hogy kifakadjon a rizs. Minimum negyed órát hagyjuk így állni, utána tálalhatjuk!

Én meggylekvárral ettem, ami néhányótoknak furcsa lehet, de nálunk így is szokás. Drága testvérkém általában kakaóval, míg anyu inkább fahéjjal szereti. Tehát egye mindenki azzal, amivel csak szereti! De azért lehet próbálkozni. Én például legközelebb megpróbálom reszelt citromhéjjal főzni, úgy is nagyon fincsi lehet, de akkár friss gyümölcsdarabkákkal is kipróbálhatjátok, én megtettem, mondanom sem kell, isteni!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Ui.: Ha nem kollégiumban, tehát nem rezsón készítitek, akkor azért nem kell állandóan kevergetni, mert rendes gázon nem kapja le olyan hamar. És elfelejtettem írni, hogy azért nem teszem bele hamarabb a cukrot, mert akkor könnyebben odaég, bőven ráér a végén, és akkor legalább biztosra megyünk!

Címkék: gyors rizs lekvár ebéd kolikonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr862014374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.05.19. 21:43:13

HelguTipp: én úgy tanultam otthon, hogy ha a fazekat jó hideg vízzel kiöblítjük mielőtt beleöntjük a tejet, nem kapja oda olyan könnyen. Persze kavargatni attól még kell, de én ezt minden tejforralós receptnél alkalmazom.
H.
süti beállítások módosítása