Csokoládés pite

 2010.08.02. 11:14

Ez egy elég régi recept, legalábbis ami az elkészítését illeti, ugyanis januárban sütöttem. Eddig váratott magára, hogy végre ő is beállhasson a "cookaholics-ok" sorába. Emlékeim szerint nagyon finom volt, és az elkészítése is egyszerű volt.

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/1

Hozzávalók:

12 dkg liszt
8 dkg margarin
4 dkg porcukor
1 ek kakaópor
1 tojássárgája

1 cs vaníliás pudingpor
1 narancs reszelt héja
12 dkg cukor
5 dl tej
4 dkg csokoládé
3 tojássárgája

A lisztet, a margarint, a porcukrot, a kakaóport és az egy tojássárgáját egy tálban homogén tésztává összegyúrtam, és egy gyümölcstortás formába tettem. A könnyedség kedvéért kicsit kinyújtottam, kb. olyan nagyságúra, mint amekkora a forma, és úgy helyeztem bele. Ezután pedig szétnyomkodtam ott, ahol nem lett megfelelő vastagságú vagy formájú. Végül pedig 8-10 percig sütöttem kb. 180°-on.

Közben elkészítettem a krémet. A tojássárgákat a cukorral, a pudingporral és kevés tejjel jól összedolgoztam, majd az egészet a felmelegített tejhez öntöttem, és innentől kezdve úgy folytattam, mint a normál pudingot, tehát addig főztem, amíg be nem sűrűsödött. Ezután mehetett bele a reszelt narancshéj. Ekkor a krém felét foltokban a kész tésztára kanalaztam, majd pedig a maradék krémhez hozzáadtam az összedarabolt csokit, és addig kevergettem, amíg az teljesen el nem olvadt benne. Végül pedig a csokis krémet is a tésztára kanalaztam, majd eldolgoztam a kétfajta krémet, hogy sehol se legyenek üres helyek. Néhány órára hűtőbe tettem, hogy megszilárduljon a puding, majd pedig tálaltam.

A narancsnak nagyon erőteljes lett benne az íze, ha valaki annyira nem szereti, akkor ne tegyen bele annyit, hanem mondjuk csak egy fél narancs héját, vagy lehet csak a csokis krémbe, ne az egészbe, és akkor az ízek is váltakozni fognak. Nem fogyott el egyszerre, így még másnapra is jutott, de akkor is nagyon finom volt, a csoki és a narancs íze még jobban összeért.

Próbáljátok ki, ha valami egyszerű finomságra vágytok, biztos siker lesz a végeredmény!

Adri

Címkék: süti csoki narancs

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr892192864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.08.03. 09:35:50

Emlékeim szerint ebből én ettem.. és azt hiszem, isteni volt. :) de hát ez már alap az Adri-féle sütiknél :)
helgu

cookaholics 2010.08.03. 09:37:11

@cookaholics: Igen, ettél, és meg is jegyezted, hogy milyen jó narancsos. :) És hogy olyan az íze, mint a narancsos Bocinak.
Adri
süti beállítások módosítása