Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha szeptemberi számában  volt található, és kedves testvérkém választotta ki. Ugyanis felajánlottam neki, hogy amit kiválaszt, én elkészítem. Tehát az volt az alaphelyzet, hogy póréhagymás töltött krumplit fogok csinálni. De közben változtak a dolgok, bizonyos alapanyagok, mint például olyan apróságok, mint a póréhagyma hiányoztak, ezért csak magamra, a kreativitásomra számíthattam. Ez lett belőle!

Hozzávalók:

5 db nagyobb krumpli
1 tubus natúr krémsajt
5-6 vékony baconszelet (ízlés szerint bármilyen szalonna lehet)
1 közepes fej vöröshagyma
1 nagy gerezd fokhagyma


A krumplikat jó alaposan megmostam, majd pedig héjastól megfőztem. Amikor elkészültek, mindet ketté vágtam, és kicsit vártam, hogy meghűljenek. Majd kiskanállal óvatosan kivájtam mindegyiknek a közepét. Vigyázni kell, nehogy szétessenek vagy túl sok krumplit vájjunk ki. Így kis hajócskákat kaptam. A krumplibelsőt villával szétnyomkodtam, majd belenyomtam a krémsajtot. A bacont vékony csíkokra vágtam és serpenyőben megsütöttem, ezt is a krumplihoz öntöttem. A hagymát (a vöröset és a fokhagymát is) megpucoltam és karikákra vágtam, majd pedig a bacon zsírjában szintén megpirítottam, és ezt is a krumplihoz öntöttem a zsírral együtt. Az egészet jól összedolgoztam, majd visszatöltöttem a krumplihajókba. Egy nagy tepsire rakosgattam őket, majd pedig a már kész pulykahúsomnak a zsírjából locsolgattam a krumplikra, végül 10-15 percig sütöttem közepes lángon.

Az így elkészült krumpli pulykacombhoz volt köret, ami viszont elfogyott addigra, mire észbe kaptam, hogy nem fényképeztem le. De azért röviden azt is leírom, bár nem egy bonyolult recept.

Hozzávalók:

1 db pulykacomb
4-5 ek olaj
2 kk tárkony
1 kk mustármag
3-4 babérlevél
2-3 kanál gyros fűszerkeverék
1/4 kk kurkuma


Az egész folyamat gyakorlatilag olyan, mint a legutóbbi húsnál, a sertésnél. Előző este bepácoltam a combot: az olajba összekevertem minden fűszert. A húst megsóztam (csak kicsit, mert a gyros fűszerkeverékben van só!), 3-4 helyen bevagdostam. Olyan tálba helyeztem, aminek volt fedele, majd pedig ráöntöttem az elkészült páclét, jól beleforgattam, összenyomkodtam. Végül pedig lezártam a tálat, és reggelig hagytam, hadd érjenek az ízek. Másnap a húst egy magasabb oldalú tepsibe tettem, ráöntöttem a páclét, alufóliával lefedtem és betettem a sütőbe. Alacsony lángon kb. 2,5 órát pároltam, majd levettem az alufóliát a tetejéről és 15-20 percig magas lángon sütöttem tovább, amíg meg nem pirult a hús. Végül pedig a krumplival tálaltam.

Ismét nagyon nagy sikert értem el ezzel a két recepttel, mondanom sem kell, az ebéd végére csupán 2 krumplihajó maradt, a húsból pedig semmi. Persze ez inkább csak 2 személyes ebéd, de azért gondolom tudjátok, hogy egy pulykacomb éppenséggel nem kicsi. Igazából hárman is jól laktunk vele. A hús most még omlósabb lett, mint legutóbb, gondolom ez a hosszú párolási időnek tudható be!

Tehát megnyaltuk utána mind a 10 ujjunkat! Remélem, egyszer végre kipróbálja valaki és megírja, hogy mekkora sikert aratott vele! Most már jól jönne egy kis külső támogatás is!

Jó étvágyat kívánok!

Adri

Címkék: krumpli hús köret ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr402286365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.09.11. 09:59:35

Mostanában egyre művészibb képeket csinálsz :P
Amúgy nagyon jól néz ki... szerintem én kipróbálom a jövő héten :)
süti beállítások módosítása