Itt az újabb recept a frissen (vagy már éppen, hogy nem frissen) beszerzett almákhoz. Különösebb története nincs, egyszerűen csak rákattantam az almára. Végül egy nagyon fincsi reggelire és vacsorára is remek péksüti lett a végeredmény.

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2011/szeptember

Hozzávalók:

40 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 dl tej
10 dkg cukor
6 dkg margarin
csipet só
2 tojássárgája

3 kisebb alma
25 dkg gesztenyepüré
5-6 ek tej
2 ek cukor
2 tk fahéj

A tejet kicsit felmelegítettem (csak langyosra!), belekevertem a cukrot, majd ebbe morzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni. Közben a lisztben elmorzsoltam a puha margarint, a csipet sót és a 2 tojássárgáját. Legvégül a felfutott élesztővel tésztává gyúrtam. Nekem eléggé ragadt, ezért kicsi lisztet adtam még hozzá. Nyilván a tészta szárazsága a tojások méretétől is függ. Amikor meggyúrtam a tésztát, egy konyharuhával letakartam, és meleg helyre tettem kelni. (Körülbelül a duplájára kell nőnie.)

Közben villával összenyomkodtam a gesztenyepürét, hozzáadtam a kevés tejet, és jól elkevertem. A cukrot a fahéjjal összekevertem, az almákat megpucoltam, kivágtam a magházukat és szeletekre vágtam. Utána meghempergettem a szeleteket a fahéjas cukorban.

A megkelt tésztát 12 cipóra osztottam, mindet egy lapos tepsire tettem, kicsit ellapítottam őket. Mindegyik közepére nyomtam egy gombóc tejes gesztenyepürét, majd 3 szelet fahéjas almát. A tojásfehérjébe belekevertem a kimaradt fahéjas cukrot, és megkentem a cipókat. Így tettem be őket az előmelegített sütőbe. Közepes lángon aranybarnára sütöttem. A fehérjébe kevert fahéj miatt kicsit csalóka lehet a színe, de a jó öreg fogpiszkáló próba itt is segít!

Nagyon finom puha lett a tészta, a "töltelék" pedig remekül feldobta azt. Ettünk belőle vacsira, és jól esett másnap reggelire is!

Próbáljátok ki, ha szeretnétek kicsit feldobni a szokásos kalácsot!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: alma gyümölcs süti gesztenye kelt tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr143261126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása