Linzerkarika

 2013.06.16. 18:07

IMG_1159.JPG Klasszikus édesség, amiből vagy csak a bolti verziót, vagy csak a nagymama-félét szoktunk megenni. Az előbbi esetében szerencsések vagyunk, ha megtaláljuk az igazit, az utóbbinál pedig érdemes megtanulni a receptet. Sajnos nekem a bolti verzió jutott, illetve más mamájának a remekműve, így fel kellett találnom magam. Sok próbálkozás után itt az igazi!

Hozzávalók:

300 g liszt
100 g porcukor
1 cs vaníliás cukor
200 g margarin
1/2 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
lekvár a kenéshez

A lisztet elmorzsoltam a porcukorral, majd elkevertem benne a vaníliás cukrot és a citromhéjat is. A lágy margarint elmorzsoltam benne, hozzáadtam a tojás sárgáját. Tésztát gyúrtam belőle, amit végül egy zacskóban hűtőbe tettem, mert elég lágy lett, amivel nehéz dolgozni. Jó néhány órát pihenni hagytam, így még az ízek is jobban összeértek.

Végül a tésztát fél centisre nyújtottam, és korongokat szaggattam ki belőle. A korongok felét kilyuggattam. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon aranybarnára sütöttem őket. Mikor kihűltek, a teli korongokat megkentem lekvárral, és összeborítottam a lyukasokkal. Kész is!

Nagyon finom lett! Közepes adag, úgyhogy édesszájúaknak, nagyobb családoknak dupla adag is kellhet!

A sütésnél vigyázni kell, hogy nehogy nagyon megpiruljon az aljuk (mint ahogy én sem voltam elég ügyes...).

Jó sütögetést és jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti citrom keksz lekvár liszt margarin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr745364016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása