Hozzávalók:

50 dkg leveles tészta
20 dkg narancslekvár
10 dkg étcsoki
1 tojás


A Tatár Pékség fagyasztott leveles tésztáját használtam, a 4 lapot szétvettem és hagytam felengedni. Közben előkészítettem a lekvárt és a csokit. Adri narilekvárja összesen 14 dkg volt, de így is elég volt. Egy 100 grammos Milka Zart&Dunkelt daraboltam fel - ami azért is jó, mert nem csak 50% kakaót tartalmaz, hanem könnyen lehet szeletelni, mivel vékonyabb és lágyabb, mint a sütéshez való étcsoki (meg persze drágább is, de ez volt itthon). A tészta elég hamar kiengedett, a 4 lapot egymásra tettem és lisztezett deszkán kinyújtottam szép vékonyra - minél nagyobb, annál több csigu lesz :) A tésztán egyenletesen elkentem a lekvárt (szerintem barack- vagy szilvalekvárral is finom lehet, és méricskélni sem kell, a lényeg, hogy mindenhol legyen a tésztán), aztán rászórtam a csokit. Ezután óvatosan feltekertem a tésztát, majd 1,5 centis szeleteket vágtam, így 24 darab kis csiga lett. A csigákat szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem (mást nem tettem alá), megkentem tojással a tetejét és az oldalát is, ahol értem. 10 percig sütöttem (a mi gáztűzhelyünk önálló élete miatt csak 2-esen), majd megfordítottam, levettem 1-esre és még 10 percig sült. Tálalás előtt egy kis porcukorral megszórtam, és még úgy sem lett nagyon édes - tehát a kevésbé édesszájúak is örömüket lelhetik benne :) Egyetlen szépséghibája van: a csigák alja kicsit jobban megsül, mint azt várnánk - de ez a cukros lekvár és csoki miatt van. Most használtam először fagyasztott leveles tésztát, és azt kell mondjam, nagyon profi. Egyrészt nem kell időt és energiát fektetni a tészta meggyúrásába - ami vagy jól sikerül vagy nem -, másrészt 315 Ft egyáltalán nem volt sok érte, harmadrészt a frissen sült sütemény olyan, mint a Fornettis finomságok. Úgyhogy nyugodtan lehet kísérletezni.

Elkészítési idő: maximum másfél óra - mosogatással együtt

HelguTipp: ne kézzel szórjuk a csokit, mert hamar ráolvad és akkor le kell nyalni, hogy ne menjen kárba... :)

Thx4drecipe: NL Konyha

Helgu

Címkék: süti csiga csoki gyors narancs leveles tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr731863807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ytyyP 2010.03.24. 08:35:40

Nagyon fini lett! És ÉN csináltam!!! :D

cookaholics 2010.03.24. 10:05:12

Kedves ytyyP!
Köszönjük a kommentedet! Nagyon örülünk, hogy megcsináltad a receptet, főleg, ha még jól is sikerült!
Tartsd meg jó szokásodat és továbbra is süss-főzz velünk!

Adri&Helgu

lu-lu 2010.04.01. 08:26:58

a narancslekvártól kicsit pikáns az íze, az étcsokit pedig kifejezetten nem szeretem, de együtt a kettő nem volt rossz...
süti beállítások módosítása