Hozzávalók:
25 dkg sárgaborsó
2 gerezd fokhagyma

ételízesítő
pirospaprika


Éhes voltam, nem volt semmi kaja, viszont volt egy órám, míg Adri hazaért. Döntöttem. :)

Egy fél kilós sárgaborsónak a felét beleöntöttem egy lábasba, először vízben leöblítettem, majd felengedtem úgy, hogy teljesen ellepje. Feltettem a rezsóra (koli), sót és ételízesítőt adtam hozzá és egy gerezd fokhagymát egészben. Forrás közben eléggé habzik, ezért figyelni kell, ki ne fusson. Mikor először készítettem sárgaborsó főzeléket (ez a 2. alkalom :D ), eléggé megijedtem a habzás miatt, de anya telefonon megnyugtatott, hogy ez ilyen... Addig főztem, amíg teljesen meg nem puhult (ez kb. egy óra volt), közben a vizet folyamatosan pótoltam. Mivel hirtelen jött az ötlet, a sárgaborsót nem áztattam be. Pedig ha ázott volna pár órát, akkor előbb megfő. Mikor megpuhult és elkezdett pépesedni, elkészítettem a rántást. Kevés (kb. 2 evőkanál) olajat felmelegítettem és 2 evőkanál finomlisztet adtam hozzá. Elkevertem, hogy ne legyen csomós, egy kicsit pirítottam, majd levettem a rezsóról és hozzádtam egy gerezd apróra vágott fokhagymát és annyi pirospaprikát, hogy szép narancssárgás színe legyen. Ezután a rántáshoz egy kis hideg vizet engedtem, gyorsan elkevertem, hogy a liszt ne csomósodjon össze, majd belekevertem a borsóba. Folyamatos kevergetés mellett kicsit még forraltam, szépen besűrűsödött. Mikor pár percet már puffogott, levettem a tűzről és kész is :)
Azért szegényes, mert nem volt hozzá semmi husi, pedig sült virslivel nagyon fini. Amúgy szerintem így is jól sikerült :)

HelguTipp: Ha főzés közben belefeledkezünk az ímélezésbe, könnyen kifuthat a borsó... (de legalább ez nem a falra hányt változat :))

Helgu

Címkék: főzelék sárgaborsó kolikonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr241871550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.03.26. 22:17:24

Tényleg nagyon fincsi, még így "szegényesen" is! Sőt, ha lett volna hozzá valami, csak elvette volna azt a remek ízt! ;)
Adri, az elfogyasztó :)
süti beállítások módosítása