Amerikai almatorta Detken

 2010.03.31. 20:53

A tegnapi kommentem óta nem hagyott nyugodni ez az amerikai almatorta... Olyan egyszerűnek tűnt az elkészítése, de nem volt mellette kép, ezért még kíváncsibbá tett. Úgyhogy reggel úgy döntöttem, belevágok (persze csak miután kisült).

Hozzávalók:

15 dkg liszt

15 dkg cukor

10 dkg olvasztott margarin

2 tojás

1 csomag sütőpor

4-5 alma

fahéjas cukor

Kicsit tétova módon láttam hozzá. Mivel nem részletezték túl a leírást a könyvben, kevés bizalmam volt a receptben... Először is összekevertem a tésztához való összetevőket -  liszt, cukor, margarin (nekem csak 8 dkg volt), tojás, sütőpor -, hogy lássam, mennyi is lesz belőle, és ahhoz mennyi almát vegyek és mekkora tortaformát. Mivel egy elég furcsa állagú és elég kevés massza lett az eredménye, úgy döntöttem, hogy a közepes méretű kapcsos tortaformát fogom használni. Kibéleltem szilikonos sütőpapírral, és a meghámozott almákat (2 kisebb piros és 1 nagyobb golden) egyből abba kockáztam. Az almát megszórtam fahéjas cukorral (6 kávéskanál cukor + 1 kávéskanál fahéj), majd erre rátettem a masszát. Próbáltam egyenletesen eloszlatni, de nagyon ragadós volt a tészta, ezért kézzel-lábbal egyengettem... Viszont annyira finom már nyersen is, hogy mind a 10 ujjamat megnyaltam utána. :) Mivel mindig félek, hogy leég a süti alja, a tortaformát beletettem egy nagyobb tepsibe és úgy tettem be sülni 2-es fokozatra (ami nem tudom, mit jelent valójában, mert a mi sütőnk nagyon süt). 20 perc után megnéztem, de kicsit megijedtem, mert már aranybarna volt a teteje... Levettem 1-esre és lejjebb tettem eggyel a rácsot, amin a süti volt - így a teteje már nem barnult jobban, de volt ideje átsülni. Így még 20 percet sült, aztán kivettem. Megvártam míg teljesen kihűlt és csak aztán szeleteltem. Érdekes, hogy így egy fejre állított tortám volt, alján az almával, de simán ki lehetett venni így is a szeleteket, nem esett szét. Mondjuk nyilván jobban néz ki, ha az almás rész van felfelé, ezért felfordítottam. Mikor hozzáláttam, azt hittem, hogy majd azzal fejezem be a bejegyzést, hogy értem, mért nem tettek be róla képet a könyvbe... De szerencsére jó dolog sült ki belőle, ráadásul szinte hipp-hopp gyorsasággal (leszámítva a sütést). És eddig mindenkinek ízlett...

HelguTipp: a sütőportól jól megdagadt a tészta, ezért talán a nagyobb tortaformával is lehetne próbálkozni (egyedül a ragadós állaga miatt lehet nehézkes), és mehet bele nyugodtan 4-5 alma.

Hajrá! :o)

Helgu

(sokkal finomabb, mint ahogy kinéz)

 

Címkék: alma süti torta gyors

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr721885173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Varandras 2010.04.01. 08:26:58

ugyanilyen szalvétánk van!.. hm... ez jó jel :)

bazs_ 2010.04.01. 17:38:49

ez a sok süti mind szép és biztosan finom is....
de valami húsfélére is szükség lenne az esetleges férfilátogatók kedvéért...:)

cookaholics 2010.04.01. 23:13:27

@Varandras: Igen, jó jel.
Jelentése: ha már lesz sütőd, süsd meg a tortát :)
Amíg nincs, addig meg látogasd az oldalt, mert hamarosan jön a sütő nélkül elkészíthető süti, Neked ajánlva :)
Helgu

cookaholics 2010.04.01. 23:13:27

@bazs_: Köszönjük az esztétához méltó kritikai megjegyzést :) Igyekszünk minél előbb valami embereset is főzni, most valamiért így jött ki a lépés... biztos az állandó fogyókúra és az edzés hozza magával a sütiket. :)
Helgu

chuckie 2010.04.09. 09:10:37

@cookaholics: és akkor talán Andrást is beveszitek mint tiszteletbeli tagot, aki a húsételek ellenőrzéséért lesz felelős? :D
süti beállítások módosítása