Mivel pénzügyileg sohasem állok jól, a húsvét mindig nagy kihívás. Szeretném valami olyannal meglepni a fiúkat, ami azért ehető, nem pedig egy újabb nagyon olcsó, de borzasztó csokinyuszi. Ebben az évben ezért a kinder tojás helyett egy saját készítésű édességgel ajándékoztam meg a 3 drága locsolómat.

Eredetileg Valentin-napi édességről van szó, amit akkor már elkészítettem, de simán tortává alakítható, én most ezt fogom bemutatni.

Ererdeti recept: Nők Lapja Konyha 2010/2

Hozzávalók:

3 tojás
6 dkg cukor
5 dkg liszt
1 dkg kakaópor

5 dl tejszín
3-4 ek porcukor
160 g étcsokoládé
1 narancs reszelt héja
(chillipor, ha szereted)

A tojás sárgáját elválasztjuk a fehérjétől, majd a sárgájához hozzáadjuk a cukrot, és jól kikeverjük. (Ami azt jelenti, hogy a cukornak nagyjából el kell olvadnia, és szép habosnak kell lennie a tojásnak.) Ha ez megvan, akkor a fehérjét is keményre felverjük. A felvert fehérjét óvatosan, hogy ne törjön meg, ne essen össze, belekeverjük a sárgájába. Ezután pedig a lisztet és a kakaóport is ugyanilyen óvatosan hozzákeverjük. (Én itt adtam hozzá a narancs reszelt héját, habár az eredeti recept szerint a krémbe kell. De akár ki is lehet hagyni!) Az így elkészült tésztát beleöntjük egy kivajazott, kilisztezett tortaformára, és 10-15 perc alatt megsütjük. (Ha te jobban szereted, ha nem tömény a krém, akkor kettő ilyen piskótát is süthetsz, és úgy réteges lesz a tortád. A képen nekem kettő lapból áll a süti, de csináltam eggyel is, mert akiknek azt készítettem, jobban szeretik habosan a tortát.)

Amíg sül a tészta, elkezdhetjük a krémet. 2 dl tejszínbe beletesszük a porcukrot és az összetört csokit, majd felmelegítjük úgy, hogy a csoki jól elolvadjon a tejszínben. (Ehhez adhatunk chilliport, ha olyan az ízlésünk. Őszintén szólva, én még sosem használtam, de csak azért, mert nincs otthon.) A maradék 3 dl tejszínt felverjük. Ha a csokis máz már langyosra hűlt, akkor a 3/4 részét hozzáöntjük a felvert tejszínhabhoz és szépen összedolgozzuk. A kész piskótalapunkat benne hagyjuk a tortaformában és egyenletesen rákenjük a tejszínhabot. (Ha két piskótát készítettünk, akkor először csak a hab felét kenjük rá, majd ráhelyezzük a második piskótalapot és rákenjük a maradék tejszínhabot.) Az így elkészült tortát betesszük a hűtőbe kb. 1 órát pihenni. Az idő elteltével pedig levesszük a tortaforma szélét és rácsorgatjuk a megmaradt, újra felmelegített csokit úgy, hogy a torta tetejét teljesen befedje és az oldalán pedig kicsit lecsurogjon. Így pedig újra addig pihentetjük, míg a csoki meg nem szilárdul a torta tetején. (Nem lesz ropogós, kicsit puha marad!)

Húsvét lévén én egy papírból kivágott nyusziformát (köszönet anyunak érte) körbeszórtam porcukorral a torta tetején, amikor már a csoki eléggé megdermedt.

Már nem egyszer sütöttem meg ezt a finomságot, és mindig elfogyott, sőt! Anyukámnak ez lett az egyik kedvence (2 piskótalappal), illetve a locsolóim sem panaszkodtak, hogy inkább kindert szerettek volna. Nem egy bonyolult édesség, még akkor sem, ha annak tűnik. Én egy nap kettőt is el tudtam készíteni mindenféle fáradtság nélkül, szóval hajrá, bátran kísérletezzetek vele ti is!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti torta csoki piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr61901766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2010.04.09. 09:10:37

...ez nagyon édes nyuszi!! :) csak nem óvó néni az Anyukád??

cookaholics 2010.04.09. 09:12:11

@chuckie: majdnem, tanítónő. :) majd átadom neki a dícséretet!

chuckie 2010.04.10. 07:34:39

ott sem árt a cukiságos rajzolás! :)

Ilkácska (törölt) 2010.04.13. 14:16:57

Finomabb, mint a cukrászdában sütött torták, krémes, puha, nem édes!!!
Már felajánlottam Adrinak, hogy megírom az ajánlólevelét cukrászdákba és pékségekbe is, ha a tanítói pályája nem jönne össze elsőre. :)

cookaholics 2010.04.13. 14:20:21

@Ilkácska: köszönöm szépen a dicséretet! :) ki tudja, lehet, hogy az ajánlást még igénybe kell vennem! :P
köszi a kommentet!!! :) Adri
süti beállítások módosítása