Diétás meggyes-diós piskóta

 2010.04.22. 23:34

Ha túl sokat sütkérezik az ember, akkor előbb-utóbb annak eredménye lesz a mérlegen. Ezért nem árt néha, ha igyekszünk diétásabb megoldásokat keresni a szokásos formák helyett. Így jutottam el ehhez a recepthez. A különlegessége a teljes kiörlésű liszt, illetve a barnacukor (lenne, ha lett volna otthon).

Recept: Nők Lapja Konyha 2010/4

 

 

Hozzávalók:

5 tojás
csipet só
8 dkg teljes kiőrlésű liszt
2 ek barnacukor vagy édesítőszer (vagy jelen esetben nálam: normál cukor)
8 dkg pirított, darált dió
fél csomag sütőpor
20 dkg meggy
1 kk őrölt fahéj

 

Először is: ez a hozzávalómennyiség kb. 20 kockát jelent. Én viszont csak a feléből készítettem, mert az még diétásabb... Így viszont annyi lett, mint amennyit a képen láttok.

Tehát a tojásokat kettéválasztottam, majd a fehérjéket felvertem a sóval és a cukorral. A sárgákat szintén kicsit kihabosítottam és óvatosan hozzákevertem a fehér habhoz. Ehhez szintén óvatosan hozzáadtam az előzetesen összekevert lisztet, sütőport, diót és fahéjat. Megfelelő méretű tepsibe öntöttem, majd pedig megszórtam a meggyel. Habár 20 dkg van írva, szerintem ez mindenkinek az ízlésére van bízva! Az így elhelyezett tésztát 170 °-os sütőben kb. 20 percig sütöttem. (Akkor jó, ha egy fogpiszkálót beleszúrva a tészta nem ragad rá. Vigyázzunk, ne nyitogassuk a sütőt, mert összeesik a tészta! Csak a vége felé kukkantsunk be, amikor már arra számítunk, hogy kész a süti!) Porcukorral (vagy természetesen anélkül is) tálalhatjuk!

Ez igazán egy olyan süti, ami a nem édes szájúak kedvence lehet! Egyáltalán nem édes, sőt! Ha édesítővel vagy barnacukorral készítjük, akkor pedig még jobb ("diétailag")!

Nálunk hipp-hopp elfogyott, bár direkt nem is készítettem sokat belőle. Lehet természetesen variálni a hozzáadott dolgokat. Így a diót lecserélhetjük mandulára, a meggyet pedig bármilyen gyümölcsre! Ez már igazán ízlés dolga!

Remélem, hogy több módon is kipróbáljátok és megírjátok az eredményt!

Adri

Címkék: meggy gyümölcs süti dió piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr711944118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.04.26. 17:50:39

A képen teljesen olyan, mintha mákos lenne. Hmmmmmmmmmmm... úgyhogy én majd egy mákos változatot fogok kipróbálni :)
helgu
süti beállítások módosítása