Tiramisu

 2010.05.09. 16:14

A következő tiramisu recept a Bakonyi mascarpone dobozának tetejéről származik, egy minimális módosítással.

Hozzávalók:

250 g mascarpone

3 tojás

1 cs. babapiskóta

3 evőkanál cukor

 

1 cs. vaníliáscukor

3 evőkanál rum

1 dl kávé

1 dl tej

kakaópor

Először is a kávét lefőztem és egy decinyit fél kanál cukorral egy kisebb tálba tettem, hogy kihűljön. A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját két kanál kristálycukrral és a vaníliás cukorral apa robotgéppel habosra keverte, majd ehhez hozzáadtam a mascarponét és 2 evőkanál rumot. Amíg apa ezt habosította, addig én kézi habverővel felvertem a tojás fehérjét egy kanál cukorral. Mikor ezek kész lettek, a kávéhoz hozzáadtam egy deci tejet és egy kanál rumot, megkevertem, és kezdődött a rakosgatás. Egy nagy üvegtál aljába először 4 kávéba mártott babapiskótát tettem (épp hogy csak belemártottam, mert hamar megpuhul), és csak ezután kevertem össze a tojásokat, óvatosan, hogy ne nagyon törjön össze a fehérje. Majd a babapiskótára jött egy réteg a tojásos mascarpone krémből, aztán megszórtam kakaóporral. Ezután jött még egy réteg babapiskóta, újra a krém és a kakaó, majd ismét babapiskóta és legvégül megint a krém. A rétegezés attól függ, hogy milyen tálban készítjük, a lényeg, hogy a legtetején krém legyen. Betettem a hűtőbe, de a többiek nem várták ki a 3-4 órát, amíg pihentetni kell, aminek az lett az eredménye, hogy nem puhultak meg teljesen a babapiskóták és elég csúnyán lehetett kiszedni a tálból, de ez az ízén nem rontott. Reggelre már jó puha volt, meg is ettem a maradékot. És persze a tálalás előtt a tetejét megszórtam kakaóval - lehetett volna cifrázni, de nem nagyon volt idő, mert mindenki rámozdult :) Az eredeti recepthez képest a változtatás az volt, hogy 2-2 deci kávé és tej helyett csak 1-1 decit vettem (és még így is maradt belőle egy kevés), illetve, hogy nem a legkiválóbb Bakonyi mascarponét használtam, hanem egy gazdaságosabb, kevésbé ismert márkájú készítményt :)

HelguTipp: apa tanácsára a babapiskótákat húsfogó csipesszel mártogattam a kávéba.

Helgu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr841986148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása