Zöldborsófőzelék

 2010.05.09. 00:20

Már el is felejtettem, hogy hogy szoktam kezdeni a recepteket, mert jó ideje nem főztem és írtam semmit. De most igyekszem pótolni egy kicsit a lemaradást, bár a megtáltosodott barátnémet nehéz lesz behozni :)

Hozzávalók:

25 dkg zöldborsó
1 dl tej
olaj
liszt

cukor


(Annyira kijöttem a gyakorlatból, hogy az előbb véletlenül kitöröltem a kész bejegyzést... na de akkor újra.)


A leírt adag két fő részére elegendő, DE csak akkor, ha nem túl éhesek. Talán Adri is egyetértene velem, ha azt mondanám, hogy ez egyemberes adag, és akkor lehet kétszer szedni :)
Én mirelit borsót használtam, egy 450 grammosnak kb. a felét langyos vízben felengedtem, majd kb. egy evőkanálnyi olajon elkezdtem párolni. Mikor úgy láttam, hogy le fogja kapni, felöntöttem egy kis vízzel, megsóztam és fedő alatt addig pároltam, amíg megpuhult a borsó. Ezután 2 csapott evőkanál finomlisztet tettem rá, elkevertem, majd felöntöttem 1 dl tejjel és kb. fél deci vízzel. Ezt addig főztem, míg be nem sűrűsödött. A sóval és a cukorral kicsit eljátszottam: nem tudom pontosan, hogy mennyit tettem bele, mert addig tettem hozzá hol az egyikből, hol a másikból egy kicsit, míg jó íze nem lett. :)
Hát ennyi a borsófőzelék története. De hogy ne legyen ilyen szegényes, süthetünk mellé egy-két virslit :)

Helgu

PS. a főzeléket Adri indulás előtti gyors instrukciói alapján készítettem :)

Címkék: gyors főzelék borsó ebéd kolikonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr251985036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.05.09. 13:31:02

Nagyon finom volt! És igen, én inkább azt mondanám, hogy ez egy egyszemélyes adag, és abból sem a degeszre eszem magam belőle kategória. Szóval pont jó!
Nekem minden nélkül is nagyon fincsi volt, de tegyük hozzá, többek között zöldborsó mániás is vagyok...
Adri
süti beállítások módosítása