"Én úgy mondom: rizskók!"

 2010.05.23. 12:44

Gondolom annyira nem újdonság ez a finomság, csak mindenki másként mondja a nevét. Máskor olvastam, hogy milyen 'égő', ha valaki rizskóknak mondja a rizsfelfújtat, aminek eredetileg rizskoch a neve. Hát, erre én azt mondom, hogy mi családilag rizskóknak hívjuk és kész.

 

Hozzávalók:

1 l tej
300 g rizs
10 dkg vaj
3 tojás
3 ek cukor

A liter tejből, a rizsből és a vajból tejberiszt főztem. (Ha azt nem tudnád, hogyan kell, akkor egy korábbi bejegyzésben megtalálod.) Közben a tojásokat szétválasztottam, a sárgáját kikevertem a cukorral, majd felvertem a fehérjét, és végül óvatosan összekevertem kettőt. A tojásmasszát hozzákevertem a rizshez. Az így elkészül keveréket tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben kb. 25-30 percig sütöttem. Akkor jó, ha a teteje szép aranybarna. A kész rizsfelfújtat lekvárral vagy gyümölcsöntettel tálalhatjuk téglalapokra szeletelve.

Ez egy családnak való adag, kb. 8 közepes szelet jön ki belőle. Fincsi leves mellé tökéletes másodikféle.

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: rizs ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr642024930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása