Túrógolyó

 2010.06.01. 09:12

Nem a legjobban kidolgozott recept következik most, de annak idején megfogadtuk, hogy nem csak a jól sikerült recepteket közöljük. Íz szempontjából ugyan nagyon finom lett, csak, mint ahogyan a képen is látható, a kinézete és az állaga nem lett tökéletes. De majd én is, és remélem ti is próbálkoztok vele!

Alapötlet: http://www.nosalty.hu/formabonto_turo_rudi_recept_1137

Hozzávalók:

250 g túró
2 ek porcukor
2-3 ek darált keksz
fél kupak citromlé (vagy fél reszelt citromhéj)
70 g étcsoki
50 g vaj
1 ek tej
1 ek cukor

A túrót összekevertem a porcukorral, a citromlével és legvégül a darált keksszel. A kekszből gyakorlatilag annyi kell, hogy jól formázható legyen a massza, de vigyázni kell, hogy azért a túró ízét ne vegye el! Ezután kis golyócskákat formáztam és betettem őket a mélyhűtőbe dermedni. Közben elkészítettem a csokimázt: gőz felett felolvasztottam a csokit a vajjal, a tejjel és az 1 ek cukorral. Kicsit hagytam kihűlni a mázt, majd kivettem a golyókat a fagyasztóból és egyenként, gyorsan megfogattam őket a csokiban. Az így elkészült golyókat a tányéron betettem újra a fagyasztóba, és addig hagytam bent, amíg a csoki is meg nem szilárdult. Ezután már lehetett is fogyasztani. Vigyázat, gyorsan fogy!

Egészen túró rudi íze lett! Nem szabad kint hagyni, ha nem esszük meg azonnal, mert elkezd szétolvadni, ezért ha éppen nem eszünk többet, akkor rakjuk be a hűtőbe! (A dermesztés után már nem kell a fagyasztóban tárolni, elég a hűtő!)

Jó étvágyat hozzá!

Adri



Címkék: süti túró csoki

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr762047045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása