Máglyarakás muffin

 2010.07.18. 07:57

Hogy miért is máglyarakás? Mert első kóstolásra teljesen olyan volt az íze, mint a máglyarakásnak. Nyilván nem véletlen, mert hasonlók az összetevők. Egyébként meg hagyományos muffinról van szó, csak hozzáadtam egy kis aranyos feltétet!

Hozzávalók:

egy 2,5 dl-es bögre a hozzávalók kiméréséhez

1 tojás
1/2 bögre étolaj
1/3 bögre cukor
1 cs vaníliás cukor
3/4 bögre tej
2 bögre liszt
3 tk sütőpor
1 tk só
2 tk fahéj
étcsoki kicsi kockákra vágva (ízlés szerinti mennyiség)
3-4 ek magozott meggy (vagy igazából bármilyen gyümölcs felkockázva)
2 tojásfehérje + 3 ek cukor + 1 cs vaníliás cukor
 

A tojást elkevertem az olajjal, majd hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot és a sót, majd ezt is jól elkevertem. Ehhez jöhetett a tej, végül a liszt és a benne elkevert sütőpor. Összedolgoztam a tésztát. Amikor ez megvolt, felkockáztam a csokit, hozzáadtam a tésztához, majd pedig a magozott meggyet és a fahéjt is belekevertem a masszába. Ezután kikentem olajjal a muffinsütőt, és evőkanállal megtöltöttem. Közepes lángon addig sütöttem, amíg már majdnem kész (kb. 15-20 perc). Addig a 2 tojásfehérjét a 3 ek cukorral és a vaníliás cukorral, valamint a csipet sóval kemény habbá vertem. Amikor a muffinok már majdnem megsültek, az összes tetejére kanalaztam a kemény habból. Újra betettem a sütőbe, majd addig sütöttem, amíg meg nem sültek a muffinok teljesen, illetve a hab szépen meg nem barnult.

Azért jó ez a recept, mert eltér a megszokottól, és bármelyik típusú muffinunkat feldobhatjuk vele! És egyébként nem csak hogy különleges is, de nagyon finom! Hamarabb elfogyott, mint a hagyományos! Ja, és nem utolsó sorban nagyon látványos, el lehet vele kápráztatni a vendégeket!

Remélem, kipróbáljátok!

Adri

Címkék: meggy süti csoki muffin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr92158300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása