Rizsescsoki

 2010.07.29. 13:14

Erről a rizsescsokiról azt kell tudni, hogy már hónapok óta készül. Ugyanis a bátyám névnapi ajándéka ez. Illetve lett volna, ha találtam volna hozzá alapanyagot. De nem. Rengeteg időnek kellett eltelnie, mire végre minden meglett, ami kellett.

Hozzávalók:

40 dkg porcukor
25 dkg margarin
2 dl víz
5 dkg kakaópor
2 csomag turista tejpor
1 csomag puffasztott rizs

A porcukorból, a margarinból és a vízből szirupszerű masszát főztem. Ehhez a tűzről levéve hozzáadtam a kakaóport és a tejport. Nagyon fontos, hogy csomómentesre keverjük el, különben a fogunk alatt ropogni fog a tejpor. Ha úgy tűnik, nem elég krémes az így elkészült massza (tehát nem állna össze a rizzsel), akkor önthetünk hozzá még egy kis vizet. Ne túl sokat, mert akkor nagyon leves lesz, és nem szilárdul majd meg rendesen. Ha megfelelő a massza, akkor mehet bele a rizs. Így jól összekevertem, hogy a rizs egyenletesen eloszoljon a krémben. Majd pedig egy sütőpapírral kibélelt lapos tepsire öntöttem. Lefedtem alufóliával és nyújtófával kinyújtottam a tepsire úgy, mintha tészta volna. Így megfelelő és egyenletes vastagságú lett mindenhol. Amíg teljesen ki nem hűlt, csak a spájzban pihentettem, amikor pedig már egyáltalán nem volt meleg, betettem a hűtőbe, hogy jól megszilárduljon. Kb. egy óra múlva már szeletelhető és fogyasztható volt.

Mi nagyon szeretjük ezt a finomságot, csak sajnos nem az olcsóbb fajtákhoz tartozik. Ezért van, hogy csak ritkább alkalmakkor készítjük el. Így lett névnapi ajándék belőle.

Remélem, ti is kipróbáljátok, és elégedettek lesztek!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti csoki rizs

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr372184741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viragnes 2011.01.21. 11:48:58

Nagyon finomnak tudnik, annyi a kerdesem, hogy 1csomag tejpor kb. hany g-nak felel meg ( ugyanez a helyzet a rizzsel is ) ? koszi

Viragnes 2011.01.21. 11:48:58

es ezek szerint nem kell sutni? :-\ :)

cookaholics 2011.01.21. 12:05:56

@Viragnes: Nem kell sütni egyáltalán!
A 90 grammos tejport szoktam használni, ha jól emlékszem (most nincs itthon, nem tudom megnézni..., de ha boltba megyek biztosra megnézem!). A rizst nem is tudom, mert mindig ugyanazt a típust veszem, nem is szoktam nézni a grammot... Egyébként azt lehet érzésre is tenni. Az eredeti receptben 2 csomag van, de mi azt mindig túl soknak találtuk.
Mihelyt boltba megyek pontosan megnézek mindent,és felteszem grammban is!

cookaholics 2011.01.21. 20:06:37

Anyum megerősítette a 90 g-os tejport! A rizsre azt mondta, hogy "amennyit felvesz a massza". :)
süti beállítások módosítása