Nap és est tortaformában

 2010.09.07. 17:48

Végre itt egy családi recept, tudjátok, megsárgult papíron elmosódott hozzávalók. Persze ezt is biztos valakitől szereztük, de hogy kitől, azt már nem tudom. Nap és est, mert világos és sötét tésztából van, illetve eredetileg kis holdacskákat szoktunk szaggatni belőle. Most viszont tortaformában sütöttem meg, és tortaszeletekként tálaltam lekvárral. Nézzük a "titkos" receptet!

 

Hozzávalók:

5 tojás
5 ek cukor
10 dkg margarin
5 ek liszt
1 dl tej
1 cs sütőpor
1 cs vaníliás cukor
csipet só
kb. 2 ek kakaópor

A margarint a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a négy tojássárgáját is és tovább habosítottam. Ezután hozzáöntöttem a tejet, jól elkevertem, végül pedig a lisztet és a sütőport is hozzáadtam. Így masszívabb tésztát kaptam, amit legvégül a csipet sóval keménnyé vert tojásfehérjékkel lazítottam fel. Ekkor a tészta felét egy kivajazott és kilisztezett tortaformába öntöttem. A maradék tésztába pedig belekevertem a kakóport. Az így elkészült kakaós tésztát ráöntöttem a fehér tészta tetejére. Majd pedig egy húsvillával nyolcasokat kavartam a tésztába, így kicsit összekavarodtak a színek. De csak óvatosan szabad csinálni, nehogy teljesen összekeveredjenek a tészták, mert akkor csak egy nagy kakós massza lesz a végeredmény. Legvégül pedig betettem az előmelegített sütőbe, és közepes majd alacsony lángon kb. 30-40 percig sütöttem. Legjobb a fogpiszkálópróbát alkalmazni! Én is így tettem.

A süti teteje kicsit ropogós lett, a belseje meg isteni puha. Eredetileg mi magában esszük, de most lekvárral próbáltam ki, és hadd ne mondjam, nagyon finom volt! Vannak, akik azért nem szeretik az ilyen süteményeket, mert hogy szárazak, hiányzik belőle a krém. Na, az ilyen embereknek lekvárral vagy akármilyen más szósszal, öntettel érdemes tálalni, és akkor tuti a siker!

Szerintem ez egy finom és egyszerű süti! Remélem, kipróbáljátok és elnyeri a tetszéseteket!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr412278309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lu-Lu 2010.10.30. 12:39:50

Szia Adri!
Megcsináltam...hát elárulhatnád a titkod, h mitől jön fel neked ennyire magasra!Kb. 2 cm magas lett... de finom és nagyon szépen cifra színű.
Cupi

cookaholics 2010.10.30. 12:42:30

hát igen.. a nagy titok.. az Adri-féle piskótacsoda :)
ez engem is érdekel.
kiegészítés Lu-Lu kommentjéhez: mi porcukorral és csokisziruppal esszük..
mert megérdemeljük!
helgu

:o)

cookaholics 2010.10.30. 15:00:15

@Lu-Lu: Hát...lehet, hogy túl nagy formába tetted és így nem olyan látványos a puffadás. Nem tudom, mi lehet a gond. Az is lehet, hogy kevesebb sütőport tettél bele. Amúgy feljött, csak utána összeesett vagy egyáltalán nem is emelkedett meg?
Ennél a sütinél még sose volt ilyen gondom, ellentétben a piskótával, ott gyakran nem sikerül ilyen szépre.
Adri

cookaholics 2010.10.30. 17:41:07

@cookaholics:
ez egy nagy tortaformában volt. 1 cs sütőporral. és nem hogy nem volt látványos a puffadás, hanem nem is volt puffadás.. csak megsült és ugyanakkora maradt, mint nyersen.

h.
süti beállítások módosítása