Nagyon régen készült receptről van szó. Még névnapomra kaptam a tálat, és nagyjából akkor készítettem el ezt a finomságot. A név kötelez, ezért eléggé natúr ételről van szó, majd meglátjátok. A célom az volt, hogy mindennek érezni lehessen a természetes ízét. Lássuk!

Hozzávalók:

2 pulykacomb (vagy amennyi belefér a tálba)
7-8 szem közepes krumpli
2-3 szál sárgarépa
1 kisebb fej karfiol
és bármilyen más zöldség, amit szeretsz vagy ami van otthon

2-3 kanál méz
2-3 kanál mustár
2-3 gerezd fokhagyma

A mézet és a mustárt jól összekevertem, beleszeleteltem a fokhagymát, majd bekentem vele a húst. Megsóztam, majd így tettem bele a tálba. Mint tudjátok, a pataki tálat be kell áztatni használat előtt. Mivel én először használtam, több, mint egy órát állt a vízben. Tehát beletettem a húst a tálba, és leborítottam a tetejével. Így sütöttem, pároltam 2 órán át közepes hőfokon. Amikor a hús megpuhult, alá raktam a zöldségeket, és addig sütöttem, pároltam együtt, mígnem minden puha nem lett. Így tálaltam a finomságot.

Mint láthatjátok, nagyon egyszerű a recept. Tökéletes, mert nem kell mellette ácsorogni egész délelőtt, mégis nagyon finom és különleges ebéd kerül az asztalra. Mivel semmi fűszert nem használtam a méz és a mustár mellett, mindennek megmaradt az íze. Igazán intenzív volt. Különleges élmény, mert mi nagyon fűszeresen készítjük az ételeket. Most viszont ez máshogy volt.

Remélem, hogy kipróbáljátok és nektek is elnyeri a tetszéseteket!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: krumpli hús zöldség köret ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr42408605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.11.25. 00:36:57

@cirmicica: Tényleg az volt, próbáld ki te is!
És nagyon köszi a kommentet! Nagyon örültem neki, te vagy az első, aki nem családtag vagy barát! :) Ezért örökre a szívünkbe zártunk! :)
Remélem, megtartod jó szokásod, és továbbra is az olvasónk (és kommentelőnk :) leszel!
Adri
süti beállítások módosítása