Már nem mostani ez a recept, jó néhány hete, talán már hónapja is, hogy elkészítettem. Mint ahogy a husis receptjeim általában, ez sem bonyolult. Mégis remek főétel!

Hozzávalók:

6 szelet tarja
3-4 gerezd fokhagyma
2 vöröshagyma
só, bors
1 db narancs
4-5 tk kakukkfű
10-13 szem krumpli
1 cs petrezselyem
1-2 ek olaj
 

A tarjaszeleteket besóztam és beszórtam a kakukkfűvel. Egy jénai tál aljába belekarikáztam a megpucolt vöröshagymát, erre az ágyra helyeztem a befűszerezett húst. A fokhagymát is megpucoltam, és rászeltem a húsra. Ezután elnegyedeltem a narancsot. Két részt beletettem a húshoz, a maradékot pedig ráfacsartam. Az így elkészült húst letakartam és betettem az előmelegített sütőbe, ahol pároltam 1,5-2 órát magas, illetve később kisebb hőfokon. Közben néha megnéztem, locsolgattam a levével, és húsvillával ellenőriztem, hogy eléggé átpuhult-e már. Amikor igen, levettem a tetejéről a fedőt, és kis hőfokon pirosra sütöttem (20-25 perc).

Amikor a hús megsült, és felszabadult a sütő, jöhetett a krumpli. Megpucoltam őket, majd a kisebbeket egyben hagyva, a nagyobbakat félbe vágva egy tepsibe raktam. A hús szaftjából öntöttem alá egy keveset és kis hőfokon sütni kezdtem a sütőben. Addig sütöttem, amíg meg nem puhult teljesen a krumpli. Ezt úgy állapíthatjuk meg, ha késsel vagy villával megszúrkáljuk, hogy elég puha-e már. Amikor már elég jó volt, akkor az apróra vágott petrezselymet az olajjal és egy gerezd apróra vágott fokhagymával összekevertem, és leöntöttem a krumplit. Kicsit összeráztam a tepsiben, és visszatettem picit még sülni (kb. 5 perc).

Amikor minden elkészült, természetesen együtt tálaltam a húst a krumplival.

Nagyon jól sikerült a dolog, mind el is fogyott. Persze nem nagy dolog ez a recept, másnak is biztos eszébe jutott, de ugye van, hogy fél napig morfondírozunk, hogy mi legyen a kaja, és a sült krumplin kívül semmi nem jut sz eszünkbe. Íme, egy ötlet! Egyébként erre jó a blogunk!

Remélem, sikerült segíteni, és nem kell tovább gondolkodni!

Jó étvágyat!

Adri

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr282557475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása