Családi rózsafánk

 2011.03.11. 17:14

Régen gyakran sütöttük meg ezt a finomságot, egyszer azonban elfelejtkeztünk róla, és évekig elő se vettük. Most viszont reneszánszát élte, rengeteget készítettünk belőle. Egyetlen baj van vele: nagyon hamar elfogy!

Hozzávalók (kb 30 db-hoz):

5 dkg margarin
5 dkg porcukor
2 tojás + 2 tojássárgája
1 ek tejföl
30 dkg liszt
csipet só
olaj a sütéshez
lekvár a díszítéshez (eper, meggy, barack stb.)
vaníliás porcukor a hintéshez

A margarinból, a porcukorból, a csipet sóból, az egész tojásokból és a sárgákból, valamint a lisztből és a tejfölből tésztát gyúrtam. Elég kemény lesz a tészta, ne ijedjetek meg! Neház munka, de megéri! Amikor homogén lett a tészta, nyújtódeszkán 3 mm-esre nyújtottam azt. 3, 4 és 5 cm átmérőjű pogácsákat szaggattam belőle. A szélüket kb. 1 cm mélyen bevagdaltam. A közepüket tojásfehérjével bekentem, és 3 különböző méretű pogácsából összeragasztgattam a fánkokat. A legegyszerűbb úgy, hogy az egyik ujjadat betojásozod és azzal nyomkodod össze folyamatosan a részeket. Az így elkészült fánkokat kb. 3 ujjnyi olajban kisütöttem. Nem szabad túl forrónak lennie az olajnak, mert akkor megég a fánk, de a belseje nem sül meg. Aranybarnára sütöttem őket, majd szalvétára szedtem őket. Végül a rózsák közepébe lekvárt tettem, majd megszórtam a vaníliás porcukorral. Készen is lettek a csodás rózsák!

Az a legszebb, ha valamilyen piros lekvárt használunk, de igazából mindegy, az a fontos, hogy szeresd!

Ízre olyan, mint a csöröge fánk, szóval ha azt szereted, ezt is fogod. Ráadásul ez különlegesebb, így ha vendégeket vársz, tuti  a siker!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: süti fánk lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr412731282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása