Házi lasagne

 2011.12.30. 20:54

Elkészült életem második lasagnéja. De ezt számítom az igazinak, mert ebben mindent én készítettem, a tésztától kezdve a szószon át mindenig. Na jó, a tejfölt és a sajtot nem. Garfield óta mindig is ki akartam próbálni ezt a finomságot, egyszer ettem is egy gyorsétteremben, ami lelassította a saját verzióhoz vezető utat, annyira nem volt jó. De mint tudjuk, ami késik, nem múlik. Íme!

Hozzávalók:

50 dkg liszt
5 tojás
1 kk só

kb. fél kg darált hús (csak tipp, nem mértem le)
1 nagyobb fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors
oregánó
majoranna
bazsalikom
kakukkfű
kevés olaj
1 l paradicsomlé

15-20 dkg sajt
1 doboz tejföl

Először felraktam a szószt főlni. Felkockáztam a hagymát, amit az olajon üvegesre pároltam, ekkor a felkockázott fokhagymát is hozzáadtam, majd a húst is. Kicsit megpároltam, majd hozzáadtam a fűszereket. Azért nem írtam mennyiséget, mert ez ízlés kérdése. Mindegyikből legalább egy kávéskanállal tettem, az oregánóból többet, az adja meg az igazi ízét. Kicsit így is pároltam, majd feltöltöttem a paradicsomlével. (Ami szintén házi...) Ezt addig főztem, amíg a hús meg nem puhult.

Közben elkészítettem a tésztát. A lisztet elkevertem a sóval, beleütöttem a tojásokat, majd meggyúrtam a tésztát. Mivel nekem túl kemény lett (ami a tojások nagyságától is függ), adtam hozzá körülbelül egy evőkanál vizet is a gyúrhatóság érdekében. Amikor homogén tésztát kaptam, kettéválasztottam, és az egyik gombócot elkezdtem kinyújtani. Jó, ha van férfi a háznál, mert elég nehéz megfelelő vékonyságúra nyújtani. Az így megkapott lapos tésztát felkockáztam. Ennek a mérete a leendő tepsitől függ. Egy jó nagy (ez az átmérőjét jelenti) lábasban vizet forraltam egy kis sóval és olajjal, amiben megfőztem a tésztát. Ez pár perc alatt készen van. Mehet a vízbe egyszerre több lap is, mert nem ragadnak össze!

Végül jöhetett a rétegezés is, amikor megfőtt a tészta és a szósz is. Kis olajat öntöttem a jénai aljába. Először tésztával raktam ki az alját, utána jöhetett egy vékony réteg szósz, majd megint tészta és így tovább. Legfölül szósz marad, amire a 2 evőkanál reszelt sajttal elkevert tejfölt öntöttem, majd a maradék sajtot ráreszeltem az egészre. Így mehetett az előmelegített, magas hőfokú sütőbe, ahol addig sütöttem, amíg a sajt szép piros nem lett a tetején (kb. 20-30 perc).

Frissen eléggé szétesős, de ha van időnk és türelmünk várni, akkor rendesen kockában marad felszeléskor is.

És hogy mekkora volt a siker? Gyakorlatilag annyi maradt nekem (mivel nem tudtam a többiekkel ebédelni), amennyit a képen láttok, ami egy vékonyka kis szelet. Azt hiszem, ízlett. Vagy nagyon éhesek voltak. Készítsétek el, és döntsétek el!

Egyébként bármilyen zöldséggel meg lehet bolondítani, én jó kis brokkolit tennék bele szívem szerint!

Jó étvágyat!

Adri

Ui.: A tésztából nekem maradt jó pár szelet, ezeket megszárítom és legközelebb használom fel!

Címkék: hús sajt fokhagyma tészta tejföl ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr413507890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása