Túróvarázs

 2010.05.27. 09:16

Igen, ismét túró. De mi már csak ilyenek vagyunk. De azért van, aki már otthon is szóvá tette. Viszont annyira szép volt, amikor rátaláltam, hogy nem tudtam ellenállni. Persze szerintem nem csak túróval lehet tölteni.

Ötlet: http://tejutazas.blogspot.com/2009/10/turos-gyumolcsos-alagut-piskotatekercs.html

Hozzávalók:

4 tojás
4 ek cukor
4 ek liszt
baracklekvár (vagy bármilyen más lekvár)
250 dkg túró
2 dl tejszín
1 cs habfixáló
1 csomag vaníliás cukor
2 ek porcukor

Először természetesen a piskótát készítettem el. Szétválasztottam a tojásokat, és a fehérjéket a 4 ek cukorral kemény habbá vertem, majd ehhez hozzáöntöttem a tojássárgákat és tovább kevertem. Ehhez jöhetett a liszt lassan, óvtosan adagolva. A masszát egy sütőpapírral borított tepsibe öntöttem, szépen elegyengedtem, hogy minél nagyobb legyen a tésztám. Alacsony hőfokon kb. 10 perc alatt megsütöttem. Itt is vigyázni kell, hogy ne süssük túl, mert akkor törni fog a tekercselésnél. És arra is ügyelni kell, hogy egyenletesen kenjük szét a még nyers tésztát, különben a vékonyabb részek megéghetnek. Amikor elkészült a piskóta, még melegen feltekertem, majd újra kiterítettem és megkentem lekvárral és feltekertem. Ezután jöhetett a töltelék. A túrót szétnyomkodtam, és hozzáadtam a vaníliás cukrot, illetve a porcukrot. A tejszínt habbá vertem a habfixálóval és azt is a túróhoz kevertem. Ekkor a piskótatekercset szeletekre vágtam, és jó szorosan kibéleltem vele a folpack-kal beborított őzgerincformát. Jól be kell osztani a piskótát, mert majd a túró betöltése után is kell még belőle. Tehát miután kibéleltem a formát, beletöltöttem a túrót is, ezután pedig a maradék tekerccsel a túrós masszát is lefedtem. Ráhajtottam a folpack-ot és betettem néhány órára a hűtőbe, az idő leteltével szeletekre vágva tálaltam.

Szerintem isteni finom volt, a piskóta jól kiegészítette a túrót, így nem lett túl csömör, a lekvár pedig különösen feldobta az ízét. Lehet, hogy elsőre bonyolultnak tűnik, de nem az! Hipp-hopp el lehet vele készülni, és nem csak finom, de szemkápráztató is! Szerintem mindenkit le lehet venni vele a lábáról!

Sok sikert hozzá! És persze jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti túró piskóta lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr1002034857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása