A pudingok királynője

 2010.07.15. 11:49

Lassan le se tagadhatom, hogy TV Paprika függő lettem... Itt egy újabb angol recept, amit Jamie Oliver egyik műsorában láttam. Nagyon megtetszett, és mindenképpen ki akartam próbálni. Azt kell mondjam, megérte, mert nem csak hogy szuperül nézett ki, amikor kivettem a sütőből, de az íze is csodás volt!!

Hozzávalók:

4 tojás
115 g zsemlemorzsa
215 g cukor
1 cs vaníliás cukor
5 dl tej
6-7 ek lekvár

3 tojást szétválasztottam, a negyediket pedig a sárgákhoz öntöttem. A cukrot és a vaníliás cukrot összekevertem, majd kb. 80 g-ot a sárgákhoz öntöttem és jó alaposan felhabosítottam. Ehhez hozzáadtam a tejet, majd pedig a zsemlemorzsát. A lekvárt kb. 1 cm vastagon elkentem a sütésre kiválasztott tálban (jénai szerűség..nem tudom, mi a nevük ezeknek a tálaknak, de a képen nagyjából lehet látni, hogy milyen az enyém), a lekvárra pedig ráöntöttem a tojásos-tejes-zsemlemorzsás masszát. Így mehetett be az előmelegített sütőbe kb. 45-60 percre. Amikor az idő már a végefelé járt, a tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd fokozatosan hozzáadagoltam a megmaradt cukrot. Az így kapott kemény habot rákentem a megsült tésztára, és további 15-20 percig sütöttem, mígnem a fehérje szépen megbarnult.

Gyönyörűen megpuffadt a hab, de sajnos néhány perc múlva össze is esett. Nem tudom, hogy lehetne ezt elkerülni. Ötletek?

Egyébként kicsit vártunk a tálalással, hogy ne legyen olyan forró. Az íze pedig...hát, a név kötelez: fenséges! Nem is tudom elmondani, de talán az jelent valamit, hogy kértek repetát!

Én baracklekvárt használtam, de bármilyen lehet, egyszer majd szamócával szeretném  kipróbálni, attól talán különlegesebb.

Mindenképpen próbáljátok ki!

Adri

Címkék: süti lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr322153152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.08.09. 18:01:24

Kipróbáltam meggy lekvárral is, és azzal is nagggggyon finom! De azért még mindig a szamócára várok! :)
Adri
süti beállítások módosítása