Albiavatós túrógolyó

 2010.08.08. 21:35

Most sajnos nem volt lehetőség ötször-hatszor beállított képet csinálni, mert sietni kellett, hogy el ne fogyjon. Itt kell megejtenem: hálás köszönet Anikónak a képért! Nélküle most fotó nélkül maradtatok volna!

És hogy mit kell tudni erről a túrógolyóról? A recept a kedvesemtől van, azt, hogy neki honnan van, már nem tudom. Majd kommentel, és akkor megtudjuk! Nagyon szeretjük ezt a finomságot, még jó, hogy egyszerű az elkészítése! Újabb kínálat a sütés nélküli édességekből! Egyébként pedig azért "albiavatós", mert Helgu albiavatójára gyúrtam őket! Szóval mostmár legalább 8 személyt tudok, akinek kommentelni KELL!

Hozzávalók:

50 dkg túró
30 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
20 dkg kókuszreszelék
10 dkg puha margarin
darált keksz állag szerint változó mennyiségben

A túrót egy nagyobb tálban jó alaposan szétnyomkodtam, hogy ne maradjanak nagy darabok benne. Ehhez jöhetett a porcukor, a vaníliás cukor (én ezt is megdaráltam), 10 dkg kókuszreszelék és a puha margarin. Ezt jól összegyúrtam, majd pedig annyit öntöttem hozzá a kekszből, amennyit az állaga megkívánt. Jól formázhatónak kell lennie, elég masszívnak, hogy a golyók majd ne essenek szét, de azért ne is essünk túlzásba, mert akkor túlságosan keksz íze lesz! Ha megfelelőnek találjuk a masszát, kezdődhet a gömbölygetés. Én közepes méretűre csináltam a golyókat, nagy szájúaknak egy falat, kisebbeknek kettő. De ki, hogy szereti! Az utolsó fázis pedig a kókuszreszelékben való megforgatás. Amikor pedig az összes elkészült, betettem néhány órára a hűtőbe, hogy kicsit megkeményedjenek.

A kóstolók többségének ízlett, remélem, nem csak kedvességből mondták! Ugyan mind nem fogyott el, de ez nem jelent semmit, főleg, hogy sok más finomság is volt.

Meg lehet még spékelni mandulával vagy gyümölccsel a közepében. Vagy esetleg csokiforgácsba is lehet hempergetni. Ezeket még nem próbáltam, de majd egyszer!

Remélem, kipróbáljátok, és tetszik majd!

Adri

Címkék: süti túró gyors keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr552208185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.08.09. 23:35:22

Csak hogy tévedés ne essék: igaz, hogy Anikó gépével, de a képet én csináltam :) a cookaholics-ért még abban az állapotban is képes voltam fókuszálni.
Többiek: gyerünk kommentelni!
Tényleg fini volt.
helgu :o)

cookaholics 2010.08.10. 09:13:14

@cookaholics: Ja, bocsi....nem emlékeztem... vagyis csak arra, h Anikó mondta, hogy van kép. Erről asszociáltam.
De akkor helyesbítek: mindkettőtöknek ezer hála! :)

Lu-Lu 2010.10.30. 12:39:50

Naon fini! A Sherry mellé pedig kifejezetten jó! Ugye csajok? :)
süti beállítások módosítása