Zabpelyhes töltött keksz

 2010.09.07. 22:20

Eljött az idő, hogy visszatérjek a kezdetekhez. Ez mit is jelent? Hát a Nők Lapja Konyhát. Új hónap, új szám. És persze nem tudtam sokáig várni, hogy kipróbáljak legalább egy gyors receptet! Erre esett a választásom, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy minden hozzávaló volt itthon, ráadásul nem volt túl bonyolult. A következő recept kb. 15 a képen látható kis kekszszendvicskét eredményez.

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/9

Hozzávalók:

30 dkg liszt
20 dkg margarin
125 g cukor
1 cs vaníliás cukor
2 tojás
10 dkg zabpehely
5 g sütőpor
1 citrom reszelt héja
fél kk fahéj
lekvár vagy nutella

Első lépésként a zabpelyhet kevés margarinon megpirítottam, majd sütőpapírra kiterítve  hagytam kihűlni. A maradék margarint a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kavartam (valaki megmondhatná, hogy ezt hogyan kell jól csinálni, mert én mindig úgy szenvedek vele!), majd hozzáadtam a 2 tojást és azzal is tovább habosítottam.  Ekkor a lisztet összekevertem a sütőporral, a fahéjjal, a zabpehellyel és a reszelt citrommal, majd pedig összedolgoztam a margarinos masszával. Kis golyókat formáztam a tésztából, amiket szétlapítottam, és úgy tettem a sütőpapírral kibélelt tepsire. Mindenkinek az ízlésére van bízva, hogy mekkorák is legyenek ezek a tallérok. Nekem az első sütésem nagyobb volt, de másodjára inkább a kisebbek mellett döntöttem. Nekem így jobban tetszett, meg persze több is lett belőle. Legvégül pedig 15-20 perc alatt aranybarnára sütöttem lassú lángon. (Először kicsit nagyobb lángon sütöttem, majd mikor a tészta már kicsit keményedett, akkor lentebb vettem a gázt.) Amikor megsültek, kiszedtem őket egy rácsra, és miután kihűltek, kettesével összeragasztottam őket lekvárral illetve mogyorókrémmel.

Mivel kekszről van szó, nem egy puha édesség a végeredmény. Illetve lehet, hogy később megpuhul, de azt már nem tudjuk meg. Annyi ideje nincs! Tehát finom lett. Még a tesóm is evett belőle, pedig ő nagyjából meg sem szokta kóstolni az édességeimet. Még jó, hogy most nem kérdezte meg előbb, hogy mi van benne, mert a citrom és a fahéj kizáró ok lett volna. Szóval siker lett! Egyébként szerintem még töltelék nélkül is nagyon finom tea, kakaó vagy akár kávé mellé is reggelire! Univerzális süti!

Remélem, ezt is kipróbáljátok, és örömeteket lelitek benne!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr122279029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása