Gyros otthon

 2010.09.11. 10:23

Azt hiszem, nem tudnánk olyan ételt találni, amit jobban szeretnék, mint a gyrost. Ezért feltétlen meg kell tanulni elkészíteni, amit most megosztok itt is. Nem mintha olyan nagy művészet lenne, de ha már egyszer megcsináltam, akkor itt a helye :)

Hozzávalók:
2 csirkemell
gyros fűszerkeverék
olívaolaj
krumpli
paprika
paradicsom
uborka
lilahagyma
bazsalikom, petrezselyem, só
joghurt
salátaöntet por

A csirkemelleket apró csíkokra vagdostam – nem tudom, hogy ennek van-e valamilyen hivatalosan előírt vagy ajánlott módja, én „ahogy esik..” alapon szoktam felvágni. Ezután olívaolajjal meglocsoltam a húst és jól megszórtam gyros fűszerkeverékkel. Kicsit állni hagytam, addig megpucoltam a krumplit, és változatosság kedvéért vékony karikákra szeleteltem. A csirkemellet egy tepsibe helyeztem, még tettem alá egy kis olajat, és az előmelegített sütőben kb. fél órán át sütöttem, néha belekevertem, hogy minden oldala jól megpiruljon. A krumplit ezalatt olajban kisütöttem.
A salátához felkockáztam a paprikát, a paradicsomot, az uborkát és a lilahagymát, megsóztam, megszórtam petrezselyemmel és az elmaradhatatlan kedvencemmel, a bazsalikommal. A salátaöntethez egy pohár joghurtba Cézár salátaöntet port kevertem.
Nagyon jól sikerült – nehéz is lehet elrontani, mert szinte minden a fűszerkeveréken múlik. Zsuzsinak is ízlett, akit ezzel vártam vacsira. Persze majdnem elfogyott, mire eszembe jutott a fényképezés :)

Helgu

Címkék: saláta krumpli hús zöldség paradicsom ebéd

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr992288142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chuckie 2010.10.09. 11:18:45

....csak nem a görögség ihlette?? :DD
süti beállítások módosítása