Szülinapi feketeerdő torta

 2010.11.08. 20:44

Drága anyukám 50 éves lett, ennek örömére szerettem volna valami nagyon finomat sütni. Igazából már többször próbálkoztam feketeerdő tortával, de sohasem lett az igazi. Viszont most azt hiszem, sikerült megtalálni a tökéletes receptet. Remélem, nektek is elnyeri majd a tetszéseteket!

Hozzávalók:

6 tojás
4 ek liszt
2 ek kakaópor
1 cs sütőpor
1 cs vaníliás cukor
5 ek cukor

5 dl tejszín
1 cs habfixáló
3 dl meggylé
1 cs vaníliás puding
3-4 ek cukor
3-4 ek magozott meggy
meggy a díszítéshez

Először is megsütöttem a piskótát. Egyben sütöttem az egészet annak ellenére, hogy általában külön sütöm meg a lapokat, mert nehezen tudom szétvágni. (Most is megbántam kicsit, hogy nem 3 külön piskótalapot sütöttem.) Szóval szétválasztottam a tojássárgákat a tojásfehérjéktől, a sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral. Majd kemény habbá vertem a fehérjét egy csipet sóval, és hozzákevertem a habos sárgájához. Legvégül összekevertem a lisztet a sütőporral és a kakaóporral, és hozzákevertem a tojásos masszához. Szóval klasszikus piskótát készítettem a hozzávalókból.

Míg sült a tészta, elkészítettem a krémet. A vaníliás pudingot és a cukrot összekevertem a meggylével, majd addig főztem, amíg be nem sűrűsödött. Ekkor hozzákevertem a masszához a magozott meggyett. Végül pedig felvertem a tejszínhabot a habfixálóval.

Ekkorra elkészült a piskóta, amit három lapra vágtam, és hagytam, hogy kihűljön. Végül a legalsó lapot megkentem a meggyes massza harmadával, majd jöhetett rá a tejszínhab, az újabb piskótalap, ismét meggyes krém és tejszínhab, majd pedig az utolsó piskóta. Legvégül pedig bekentem az egész tortát tejszínhabbal és a meggyel díszítettem. Ezután kb. 1 órára a hűtőbe tettem tálalás előtt.

Szerintem isteni finom lett! A meggy nem lett túl erőteljes, nem nyomta el az egész torta ízét, hanem minden harmóniában volt egymással. Szó mi szó, elég hamar elfogyott az egész! Kell ennél nagyobb dicséret?

És nem utolsó sorban, szép is lett a torta! Igazi cukrásztermék! Meg is kérdezték, hogy tényleg én csináltam-e...

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: meggy gyümölcs süti torta piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr112434630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása