Pepparkakor

 2010.11.14. 21:28

Pepparkakor? Hát az meg mi a fene? Eddig én sem hallottam róla, de mivel szeretek új dolgokat kipróbálni, és mert van az ismerettségemben svédmániás, most ez lett a soros. Elvileg ez egy svéd karácsonyi keksz. Habár még nincs itt a karácsony, megkívántam a finom fűszereket, amiket sajnos általában tényleg csak decemberben használunk. De lássuk a receptet!

Hozzávalók:

480 g liszt
100 g cukor
1 cs vaníliás cukor
250 g vaj
2 tojás sárgája
3 dkg kakaó
1 tk fahéj
1 tk szegfűszeg
1/2 tk szerecsendió
1 tk sütőpor
3-4 tk méz (jó púpos kanál)

A méz, a tojás sárgája és a vaj kivételével összekevertem minden hozzávalót, majd jöhetett a puha vaj és a méz. Összedolgoztam az egészet. Jó puha tésztát kaptam, amit hagytam pihenni 2 órát. (Minél tovább hagyjuk pihenni, annál jobban összeérnek a fűszerek.) Ekkor 2-3 mm-esre nyújtottam a tésztát és pogácsaszaggatóval kis korongokat szaggattam. Igazából bármilyen formát lehet használni, nekem most ehhez volt kedvem. Ekkor sütőpapírral kibélelt tepsire tettem őket. Nem kell nagyon távolra tenni egymástól, mert nem duzzadnak meg. Kb. 10 percig sütöttem teljes lángon, míg elkészült.

Frissen nagyon jó puha, de mire kihűl, kicsit megkeményedik. Remélhetőleg olyan, mint a mézeskalács és később majd bepuhul. Majd meglátjuk, mert most megint televan a kekszes doboz!

Elég intenzív lett az íze, nagyon jól lehetett érezni benne a fűszereket. Ettől lett különlegesebb, mint a mézeskalács. Remélem, kipróbáljátok, és ti is örömeteket lelitek benne! Persze lehetne még pár dologgal különlegesebbé tenni a receptet, például reszelt narancshéjjal vagy gyömbérrel. Legközelebb úgy is kipróbálom!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr712448914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G.E.R.G.Ő. 2010.11.30. 20:30:56

Ez a legjobb!!! EXTRA LÁJK!!!
süti beállítások módosítása