Narancstorta

 2010.12.30. 12:28

A torta különlegessége csupán annyi, hogy szentestére készítettem. Általában ugyanaz a menü minden évben, de mióta magamra vállalom a sütést, ilyen újítások is az asztalra kerülhetnek.

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2010/december-2011/január

Hozzávalók:

4 tojás
8 dkg cukor
10 dkg liszt
1 citrom reszelt héja
2 ek olaj
1 cs vaníliás cukor
fél cs sütőpor

12 dkg étcsoki
1 dl tejszín
2 ek porcukor

2 cs vaníliás pudingpor
6 dl tej
3 dl tejszín
1 narancs reszelt héja

1 narancs szeletekre vágva (megfelel az, amelyiknek lereszeljük a héját)

A négy tojást szétválasztottam, a sárgáját kihabosítottam a vaníliás cukorral, a citromhéjjal és az olajjal, a fehérjét pedig a 8 dkg cukorral kemény habbá vertem. A két masszát összekevertem, és hozzáadtam a 10 dkg lisztet és a sütőport. Az így elkészült tésztát kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem, és előmelegített sütőben először nagyobb lángon, majd alacsonyon 30-35 percig sütöttem.

Közben elkészítettem a pudingot. Direkt kevesebb tejjel, hogy ne legyen majd annyira folyós az állaga. A pudingot egyébként a tasakon leírtak szerint készítettem el, azzal a kivétellel, hogy a narancs héját már a porral elkevertem. Közben felvertem a 3 dl tejszínhabot, és hozzákevertem a már kihűlt pudinghoz. (Nem tettem bele az összes tejszínhabot, hagytam, hogy maradjon a díszítéshez.)

Ekkor a csokit gőz felett megolvasztottam, adtam hozzá 1 ek tejszínt. A maradék tejszínt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam az olvadt csokit és összedolgoztam vele.

Amikor a tészta elkészült, 3 lapra vágtam. Az alsót megkentem először a csokis, majd a vaníliás krémmel, végül rátettem a középső piskótalapot. Azt is ugyanúgy megkentem először csokival, majd a vaníliás krémmel, végül pedig rátettem a felső piskótalapot. Tejszínhabbal lekentem az egész tortát, majd narancsszeletekkel díszítettem a tetejét.

Hát ilyen lett a mi kis narancstortánk. Elég hamar elfogyott, nem volt rá panasz! Kell ennél több?! Csak annyi, hogy ti is próbáljátok ki, és írjátok meg, hogyan sikerült, mennyire ízlett!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: gyümölcs süti torta csoki narancs piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr562548070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása