Szerelemtorta

 2011.02.19. 20:32

Habár ez a képen nem látszódik, maga a torta szív formában készült. Egyszerű kedveskedésnek szántam, csupán a szerelmem kifejezésére! Egyébként csokis és karamellás finomság. Lássuk!

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2011/február

Hozzávalók:

4 tojás
4 ek cukor
6 ek liszt
kb. 2 ek olvasztott vaj
fél cs sütőpor
1 cs vaníliás cukor

150 dkg étcsokoládé
2-3 ek cukor
1 dl tejszín
5 dkg vaj

15 dkg cukor
1 dl tejszín

2 dl tejszín
1 cs pirított mandulaszelet

A tésztához a tojásokat szétválasztottam. A sárgáját 2 ek cukorral, a vajjal és a csomag vaníliás cukorral habosra kevertem. Ezután a maradék 2 ek cukorral és egy csipet sóval kemény habbá vertem a fehérjéket. Összekevertem a két masszát, majd hozzáadtam a lisztet és a sütőport. Az így elkészült tésztát sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöttem, és magas hőfokon 10-15 percig sütöttem, majd alacsony hőfokon újabb 10-15 percig.

Amíg a tészta sült, elkészítettem a tölteléket. A csokit kockákra törtem és az 5 dkg vajjal együtt felolvasztottam. Ehhez hozzáöntöttem az egy dl tejszínt és a 2-3 ek cukrot. Addig főztem, míg sűrű krémet nem kaptam.

Eközben elkészült a tészta, amit két lapra vágtam. Az alsó lapra rákentem a csokikrém felét, majd ráhelyeztem a másik lapot, amire a maradék csokit öntöttem. Amíg a krém nagyjából megszilárdult, habbá vertem a tejszínt, amit végül rákentem a torta tetejére. Végül megpirítottam a mandulaszeleteket: serpenyőbe öntöttem az egészet és néhány perc alatt, állandó forgatás mellett megpirítottam. Ezzel szórtam meg a tortát.

Végül elkészítettem a karamellát. A 15 dkg cukrot egy serpenyőben megolvasztottam, majd hozzáöntöttem a tejszínt. Ekkor újra megszilárdult a cukor. Addig "főztem" a krémet, amíg a cukor újra meg nem olvadt, illetve amíg sűrű krémet nem kaptam. Ezzel locsoltam meg a torta tetejét.

Vigyázzunk, mert ha túl forró a karamella, szétfolyik az egész tejszínhabos rész. Sajnos én így jártam, nehéz munka volt széppé tenni a tortát. És csak csorgassuk a karamellát, ne zuhintsuk rá az egészet a torta tetejére.

Különleges lett, az biztos! Csömör, nem lehet belőle sokat enni egyszerre. A karamella és az étcsoki eléggé domináns benne, azoknak ajánlom, akik szeretik ennek a kettőnek az ízét!

Remélem, kipróbáljátok, és ti is megteszitek a saját kis változtatásaitokat a receptben, hogy igazán olyan legyen, amilyennek ti szeretitek!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti torta csoki mandula piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr812673402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása