Ha már unod a szokásos húsvéti kalácsot, akkor most itt van egy speciális változat, csak ínyenceknek!

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2011/április

Hozzávalók:

320 g liszt
1 ek zsír
1 kk só, csipetnyi bors
100 g kockázott császárszalonna
2 nagyobb gerezd fokhagyma lereszelve
kb. 200 g reszelt sajt
2 tojás
1 dl tej
20 g élesztő
2 ek cukor

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a cukrot, elkavartam, majd belemorzsoltam az élesztőt. Amíg vártam, hogy felfusson, összekevertem a lisztet a sóval, a borssal, a kettő tojás sárgájával (a fehérje majd kell a kenéshez) a zsírral, a felkockázott császárszalonnával, a reszelt sajttal (nem kell mind bele, maradjon a tetejére is!) és a fokhagymával. Eddigre fel is futott az élesztő, amit hozzáadtam a többi alapanyaghoz. Homogén tésztává gyúrtam, adtam hozzá egy kis vizet, mert nem lett elég puha, majd az elkészült tésztát kb. 1 órán át meleg helyen kelesztettem. Ekkor a tésztát újra meggyúrtam kicsit, majd négy részre osztottam. Háromból kukacokat sodortam és sima fonással összefontam. Beletettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe és megkentem a tetejét vízzel. A negyedik részt kettéválasztottam, majd hurkát sodortam belőlük is. Összetekertem őket orsószerűen és a másik tetejére helyeztem. Kicsit megnyomkodtam, hogy jól összeragadjanak. Megkentem a tetejét a tojásfehérjével és megszórtam a reszelt sajttal. Így tettem az előmelegített sütőbe, ahol kb. 30-40 perc alatt közepes lángon megsütöttem.

Isteni finom lett, frissen a legjobb, de másnap is nagyon jókat falatoztunk belőle. Viszonylag hamar elfogyott. Magában is nagyon jó, de megkenve vajjal vagy vajkrémmel szintén tökéletes.

Egyszerű az elkészítése, mégis nagyon különleges a végeredmény! Ajánlom mindenkinek, aki szeretné különlegesebbé tenni a húsvéti reggelit vagy szeretné elkápráztatni a locsolkodókat!

Sok szerencsét hozzá, jó étvágyat!

Adri

Címkék: reggeli tej sajt fokhagyma élesztő szalonna kelt tészta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr632849420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása