Fahéjas fánk

 2011.07.24. 11:55

Ezt a receptet ezer éve készítettem, azt hiszem valamikor farsang környékén, hiszen akkor van tele minden fánkokkal. Annyira finom lett, hogy körülbelül egyszerre megettem mindet, amit a képen láttok.

Hozzávalók:

10 dkg liszt
10 dkg vaj
1 dl tej
1 ek cukor
1 kk só
3 tojás
fahéjas cukor

Felforraltam a tejet, majd minden hozzávalót, a tojás kivételével hozzáadtam, és addig főztem, amíg olyan állaga nem lett, hogy elváljon a fazék oldalától. Ekkor levettem a tűzről, és megvártam, hogy kihűljön. Utána mehettek bele a tojások, szépen egyenként, mert ha egyszerre rakjuk bele az összeset, nehezebb elkeverni. Végül pihentettem a hűtőben kb. negyed órát. Eztán jöhetett a sütés. Annyi olajat melegítettem fel egy lábasban, hogy a fánkokat majd ellepje. Egy kanalat belemártottam a felhevített olajba, majd azzal szaggattam bele a tésztát. Nem szabad, hogy túl forró legyen az olaj, mert akkor túl gyorsan megsül a kilseje, viszont belül nyers marad. Amikor kivettem az olajból őket, rögtön belehempergettem őket a cukros fahéjba. Ezután már azonnal fogyasztható!

Azt tudom tanácsolni, hogy óvatosan a fahéjjal! Mivel én nagyon szeretem, azt hiszem, kicsit túlzásba estem a forgatásnál, és a végére (mikor már majdnem az összes fánkot bemajszoltam...) túl csömör lett. Egyébként meg nagyon jó kis desszert, elég gyorsan elkészül, a végeredmény mégis remek!

Remélem, kipróbáljátok, és nem csak a farsangi időszakban!

Jó étvágyat!

Adri

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr123093205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása