Habos csokitorta őszibarackkal

 2011.08.23. 22:19

Előbb-utóbb minden családtagomnak eljön a szülinapja, és az utóbbi időben már nem az a kérdés, hogy milyen tortát rendeljünk, hanem hogy milyet süssek. Mostanság már kértem őket, hogy ne a meglévő repertoárból válasszanak, hadd legyen nekem is egy kicsit kihívás a dolog. Rengeteg tortareceptet gyűjtöttem össze, és végül erre esett a választás. Igazság szerint nem lett pont olyan, mint ahogy az újságban kinézett, de így is nagyon jól sikerült, elfogyott mind egy szálig!

Hozzávalók:

5 tojás
16 dkg cukor
10 dkg liszt
5 dkg étkezési keményítő
3 dkg kakaópor
4 dkg puha vaj
1 cs sütőpor

0,5 l habtejszín
3 dkg cukor
20 g kakaópor
2-3 őszibarack
csokiforgács

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem a saját konyhámban sütöttem, így nem volt például mérőpohár, se konyhai mérleg. Ennek következtében kénytelen voltam az intuíciómra (és anyuéra) hallgatni.

Hivatalosan a csokis krémet már előző este elő kell készíteni: 250 ml habtejszínt fel kell melegíteni 3 dkg cukorral és 2 dkg kakaóporral, míg a cukor el nem olvad. Így kell betenni éjszakára a hűtőbe. Viszont én mindezt elfelejtettem, ezért egyszerűen megcsináltam a krémet, lehűtöttem és betettem a fagyasztóba, amíg elkészítettem a többit. Ennek annyi lett a hátránya, hogy nehezebb volt felverni a krémet a felhasználáskor. Ugyanis majd fel kell verni a habot ugyanúgy, mint a sima habtejszínt.

Tehát a tésztához szét kell választani a tojásokat. A sárgáját 8dkg cukorral kihabosítottam, majd a fehérjét is felvertem a másik 8 dkg cukorral. Összekevertem a két masszát, majd hozzáadtam lassan a lisztet, a kakaóport, az étkezési keményítőt és a sütőport is. Legvégül pedig a puha vajat is jól elkevertem benne. Fontos, hogy homogén legyen a tészta, ne maradjanak benne vajdarabok! Kivajazott és kilisztezett tortaformába öntöttem, kb. 15 percig magas fokozaton sütöttem, majd alacsonyan hőfokon újabb 20-25 percig. A kész tésztát a formában hűtöttem ki. Végül két lapra vágtam. Az alját bekentem a felvert kakaós tejszínhabbal (az összessel!). Ekkor ráhelyeztem a másik lapot is. Erre tettem a megpucolt, szeletelt barackokat. Végül a maradék 250 ml habtejszínt is felvertem és rákentem a tortára, a tetejére és az oldalára egyaránt. A tetejét pedig csokiforgáccsal és kicsi barackszeletekkel díszítettem. (Belülre nagy darabokat tettem, olyanokat, mint az almaszeletek.) A csokiforgácsot gyakorlatilag tortabevonóból készítettem, késsel forgácsoltam le.

Jó habos torta ez, úgyhogy annak ajánlom, aki a habos-babos sütiket szereti. Biztos nem csalódik majd benne! Egyébként a csokikrémet akár úgy is lehet készíteni, ahogy a húsvéti nyuszis csokitortámhoz csináltam, lehet, hogy ez egyszerűbb.

Remélem, elnyerte a recept a tetszéseteket, és nálatok is bővül a szülinapi tortakeret!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: gyümölcs süti torta csoki piskóta liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr643174612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása