Már alig vártam, hogy beszerezzünk jó néhány kiló almát! Először azért, hogy az imádott almás sütimet elkészíthessem, aztán meg azért, hogy végre valami új is kerüljön a blogra, hiszen egy ideje (mióta tudjuk, milyen is 'jómunkásembernek' lenni) sajnos belassultunk. Már a név is jelzi, hogy felpörögtem, és nem is csak egy receptet készítettem el a beszerzett almából. Remélem, ti meg csak egy jó kis receptre vártatok az alma mellé!

Alaprecept: Nők Lapja Konyha 2011/szeptember

Hozzávalók:

15 dkg liszt
5 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
10 dkg margarin
1 tojás
1/2 citrom reszelt héja

1 kg alma (hámozatlanul ennyi)
1 ek margarin
2 ek baracklekvár
1/2 citrom reszelt héja
5 dkg cukor
1 ek étkezési keményítő

A lisztet és a porcukrot összekevertem, belereszeltem a fél citrom héját, belemorzsoltam a margarint, majd a tojást is hozzáadva tésztát gyúrtam. A kiválasztott tortaforma méretéhez (közepes) nyújtottam úgy, hogy kicsit az oldalára is felérjen majd. Sütőpapírral kibéleltem a forma alját, és belehelyeztem a tésztát. 10 percre hűtőbe tettem. Onnan kivéve megszurkáltam a tésztát és kb. 10 percet sütöttem közepes lángon.

Közben elkészítettem az almát. Meghámoztam őket és kivettem a magházukat. Közepes méretűre kockáztam őket. A margarint a 2 ek lekvárral felmelegítettem, majd hozzáadtam az almát. Így pároltam 10-15 percig. Hozzáadtam a cukrot, és belereszeltem a citrom héját, valamit egyharmadának a levét is belenyomtam. Amikor késznek láttam a tölteléket, a keményítőt fél deci hideg vízben feloldottam, és hozzákevertem az almához. Ekkor már nem főztem tovább. A kész tölteléket ráöntöttem a tésztára, elegyengettem a tetejét, majd újabb 10-15 percre a sütőbe tettem. És elkészült a mestermű!

Nagyon finom lett, szinte azonnal elfogyott! Nagyban hasonlít a korábbi almás sütimhez, csak a baracklekvár nagyon jól megbolondítja, plusz ízt ad neki! Nem bonyolult az elkészítése, mégis különleges lesz a végeredmény! Már az illata is biztosan levesz mindenkit a lábáról!

Próbáljátok ki, megéri!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: alma gyümölcs süti lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr643238502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása