Műanyag süti

 2012.02.13. 19:48

Hogy honnan a név? Nekem is ez volt az első kérdésem, de amikor megkóstoltam magában a süti tetején lévő réteget, azonnal megvolt a válasz. Ismét egy családi receptet készítettem el, köszönet érte Ibolya néninek! Habár már rengetegszer ettem, soha nem jutottam még el az elkészítéséhez. Mivel azonban a fiúk nem maradhatnak szombaton süti nélkül, most nekem jutott a nemes feladat!

Hozzávalók:

6 tojás
6 ek liszt
6 ek cukor
1 cs sütőpor


1/2 kg túró
porcukor (ízlés szerint)
5 dkg margarin
1 cs vaníliás cukor
1 ek tejföl
2 dl tejszínhab


3 dl szénsavas üdítő (jelen esetben Mirinda, de bármilyen lehet)
1 cs tejszín ízű pudingpor (az üdítő ízétől függ, ha valamilyen piros gyümölcsös, akkor lehet annak megfelelő a puding)
2-3 ek cukor


A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket csipet sóval kemény habbá vertem, majd a sárgákat is a cukorral kikevertem. Összekevertem a két masszát, hozzáadtam a lisztet és a sütőport, majd jól elkevertem. Tehát klasszikus piskótát készítettem. A tésztát beleöntöttem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, és körülbelül 10 percig magas hőfokon, majd újabb 15-20 percig alacsony hőfokon sütöttem.

Közben elkészítettem a túróréteget. A túrót összenyomkodtam egy villával, hozzáadtam a porcukrot (annyit, hogy megfelelően édes legyen, azért írtam a mennyiséghez, hogy ízlés szerint, mert ez mindenkinek más), a vaníliás cukrot, a tejfölt, végül a megolvasztott margarint. Ezeket jól összekevertem, majd felvertem a tejszínhabot és összedolgoztam a túrós krémmel. Ezt kentem rá egyenletesen az elkészült piskótára.

Végül jöhetett a sárga réteg. Az üdítőt a cukorral felmelegítettem és hozzáadtam a pudingot. Addig főztem, amíg olyan sűrűségű nem lett, mint a hagyományos puding. Ezt is még melegen egyenletesen elosztottam a süti tetején, majd hideg helyen hagytam, hogy megalvadjon.

A képen látható sütin pluszban van még egy réteg csokis keksz is az üdítős réteg alatt. A keksz finoman megpuhult, nem maradt ropogós, még különlegesebbé tette az ízeket!

Habár a név azt sejteti, hogy műanyag íze van, ne higgyétek el! Isteni finom, egy túrós sütihez méltóan!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: süti tojás túró tejföl piskóta puding sütőpor liszt margarin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr904102285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása