Szamócás-túrós

 2012.06.09. 19:11

Vendégváró sütemény a családnak, akik először látják az új otthonunkat. Természetesen erre az alkalomra valami különleges dukál, ilyenkor még a drága szamócát is érdemes megvenni!

Ez a sütemény azonban nem készülhetett volna el kedves barátnőm, Kriszti nélkül. Habár a recept igencsak megváltozott az eredetihez képest, az ötlet meghatározó volt! Így ezt a sütit most neki dedikálom!

Hozzávalók:

4 tojás
4 ek cukor
3 ek liszt
2 ek kakaópor
1 cs sütőpor
csipet só

2,5 dl tejszín
50 dkg túró
cukor
1 cs vaníliás cukor
fél citrom héja

kb. 50 dkg szamóca
1 cs piros tortazselé
2-3 ek cukor

A tészta hozzávalóiból klasszikus piskótát készítettem, azaz szétválasztottam a tojást, a fehérjét a cukorral és a csipet sóval keményre vertem, majd hozzáadtam a sárgákat is. Ehhez adtam a kakaóport, a lisztet és a sütőport. Jól összekevertem, majd az így kapott tésztát egy nagy, kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem. Először magas hőfokon (kb. 10 perc), majd lassú tűzön megsütöttem (15 perc).

Közben elkészítettem a krémet. A túrót összetörtem, ízlés szerint cukorral összekevertem. Az, hogy mennyi cukor kell, attól függ, hogy ki, mennyire akarja édesnek, illetve hogy a tejszín mennyire édes. Én folyamatosan kóstoltam, és addig adtam a cukrot hozzá, amíg finom nem lett. Majd belereszeltem a fél citrom héját és beledolgoztam. A tejszínt felvertem, majd a túrót hozzákevertem.

Ez a krém ment a kihűlt piskóta tetejére. Nem is vettem ki a tésztát a formából, benne hűlt ki, és rögtön rákentem a túrókrémet a tetejére. Végül félbevágott szamócákat helyeztem a tetejére. A zselét a papírján írtak szerint elkészítettem, majd ráöntöttem a szamócákra. Azért is jó benne hagyni végig az egészet a formában, mert így a zselé nem folyik le az oldalán, nem áztatja el a tésztát sem!

Az így elkészült tortácskát hűtőbe tettem, majd a tálalás előtt vettem csak le róla a tortaforma oldalát.

Szerintem mondanom sem kell, mennyire finom lett. Én nem tettem bele túl sok cukrot, így nem lett annyira csömör. A szemeinket és az ízlelőbimbóinkat is gyönyörködtette!

Nem egy olcsó süti, de megéri! Ráadásul kisebb adagot is lehet készíteni, de most nagy családnak készült. Simán elég negyed kiló túró is vagy kevesebb szamóca. És persze akármilyen gyümölccsel elkészíthető, mikor, mi a szezon!

Jó étvágyat hozzá!

Adri

Címkék: gyümölcs süti torta túró piskóta sütőpor liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr234575621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása