Húsos-zöldséges rétes

 2010.04.27. 22:29

Már régóta készültem ennek a receptnek az elkészítésre. A különlegessége az, hogy saját.

Hozzávalók:

kb. 300 g mirelit vagy friss zöldségkeverék (illetve ki milyen zöldséget szeret)
1/2 kg darált hús
1 gerezd fokhagyma apróra vágva
só, bors, őrölt köménymag, majoránna
3x2 lap rétestészta
2 ek tejföl + kevés olaj

A mirelit zöldséget megpároltam, nem tettem hozzá semmilyen fűszert. Közben a a darált húst kevés olajon és a fokhagymával együtt megpároltam, ízesíttem a sóval, borssal, őrölt köménymaggal és a majoránnával. Így főzögettem kb. 20 percig. Nem raktam rá fedőt, hogy a levét elfője. Amíg a zöldség és a hús elkészült, a tejfölt összekevertem egy kevés olajjal. Ezzel kell megkenni az egymásra helyezett réteslapok tetejét (ahová majd a töltelék is megy). Amikor elkészült a hús és a zöldség is, óvatosan összekevertem, nehogy nagyon széttörjenek a zöldségek. Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a rétestésztát: az egyik oldalára henger alakban tölteléket tettem, majd feltekertem. Három rúd lett ebből az adagból. A rudak tetejét megkentem tojással, majd a sütőbe tettem, ahol alacsony hűfokon kb. 45 percig (amíg a hús biztos meg nem sült kellőképpen, és amíg a tészta szép aranysárga nem lett) sütöttem. Az így elkészült réteseket slégan szeletekre vágtam. Legjobb, ha megvárjuk, amíg kihűl, bár jelen esetben nekem nem esett szét melegen sem.

Önmagában fogyasszuk, vagy esetleg egy kis tejföllel kínálhatjuk, petrezselyemmel megszórva. (Egyébként apróra vágott friss petrezselyem zöldet rakhatunk magába a rétesbe is, én az egyik rúdba tettem.) Még egy hasznos tipp: a kimaradt tejfölt (amivel megkentük a tésztát) hozzáadhatjuk az utolsó adag töltelékhez. Az így kapott rúd kicsit zsírosabb/olajosabb lesz a többinél, de így is finom!

Úgy tűnik, finom lett, mert elég gyorsan elfogyott, főleg ahhoz képest, hogy eleinte azt hittük, hogy a 3 rúd rengeteg lesz.

Gyakorlatilag bármivel bővíthetjük a tölteléket, csak a képzelet szabhat határt!

Jó étvágyat!

Adri

Címkék: hús zöldség rétes

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr141957659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cookaholics 2010.04.27. 23:19:24

Hétfőn az életemet mentette meg ez a rétes :) Az íze fantasztikus, úgy tökéletes, ahogy van! Az ilyen ételek miatt nem fogok soha koplalni...
h

cookaholics 2010.04.27. 23:21:01

@cookaholics: :) örülök, hogy ízlett, ráadásul még ilyen hasznos feladatot is elláthatotott! wow, megtiszteltetés! ;)
Adri

bazs_ 2010.04.28. 11:46:05

klasszul néz ki, kíváncsi vagyok :)

cookaholics 2010.04.28. 11:47:49

@bazs_: Elég könnyű és gyors az elkészítése, főleg ha valami szárnyasból csinálod! Próbáld ki! :)
Adri

cookaholics 2010.06.09. 08:36:42

Annyira jó vagyok! A mostani Nők Lapja Konyhában ilyen cuccok vannak. Wow, divatdiktátor lettem! :) :) :)
süti beállítások módosítása