Almás rétes

 2010.05.06. 13:08

Az egész a múltkori húsos-zöldséges rétesig megy vissza. Akkor ugyanis kimaradt 3 réteslap. Mivel mostanában odavagyok minden almás dologért, gondoltam, legjobb lesz, ha kipróbálom az almás rétest, úgyse csináltam még soha. De kiderült, hogy igen egyszerű és gyors!

 

 

Hozzávalók:

3 réteslap
2 közepes alma meghámozva, kimagozva
fahéj ízlés szerint
2-3 tk cukor

Azt hozzá kell tennem elöljáróban, hogy ez egy nagyon pici adag. Kb. 6 szeletet jelent, tehát ha az egész családot akarjuk elkápráztatni, akkor több réteslapra és több almára van szükség. Mindenesetre alap esetben 2 réteslap elég egy rúdhoz, csak nekem 3 volt kimaradva, ezért használtam ennyit.

Na de nézzük a műveletet! Az almákat lereszeltem és igyekeztem jól kinyomkodni a levét, majd pedig összekevertem a cukorral és a fahéjjal. (Szerintem egy kis citrom reszelt héja is mehetne bele, csak nekem most nem volt otthon.) Ezután ezt a keveréket szépen ráhelyeztem a réteslap szélesebbik oldalára. Innen tekertem fel. Kicsit meglapogattam, hogy inkább legyen kicsit laposabb, akkor az alma is talán jobban és könnyebben átsül. Így tettem be a kis rudacskámat a sütőbe, ahol kb. 20-30 percig sütöttem először alacsony lángon, majd magasabban. Akkor jó, amikor a tésztának szép aranybarna színe van.

Annyira finom lett az eredmény, hogy fél pillanat alatt befaltuk. Még jó, hogy nem volt több, mert azt is képesek lettünk volna megenni.

Ha tetszik a recept, és ti is "alma fan"-ok vagytok, akkor próbáljátok ki!

Jó tévágyat!

Adri

Ui.: A képen eléggé nyominak néznek ki, pedig ezek most speciel jól néztek ki. Szóval ne engedjétek, hogy a látvány félrevezessen benneteket!

Címkék: alma gyümölcs süti rétes

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr951978891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása