Csokis grillázstorta

 2010.07.28. 14:11

Újabb születésnap jött a családban, és meglepestésként készíteni akartam egy finom ajándéktortát. Így született ez a finomság.

Alalprecept: Nők Lapja Konyha 2010/4

Hozzávalók:

5 tojás
5 ek cukor
4 ek liszt
1 ek kakaópor

5 dkg cukor
5 dkg darált dió

25 dkg margarin
25 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
2-3 ek meggybefőtt
 

A tojásokat szétválasztottam, és a sárgáját habosra kevertem a cukorral. A fehérjét kemény habbá vertem és összekevertem az előbbi krémmel. Ebbe jöhetett bele a liszt és a kakaópor keveréke. A tésztát egy lapos tepsibe öntöttem, amit előzetesen sütőpapírral béleltem ki. Akkora tepsi kell, hogy majd az elkészült tésztát 3 egyenlő részre tudjuk vágni. Közepes lángon 15-20 perc alatt megsütöttem.

Amíg sült a piskótám, elkészítettem a grillázst: a cukrot felolvasztottam a gázon, majd pedig beleöntöttem a diót. (Én nem daráltam, hanem csak durvára törtem egy klopfolóval.) Ha úgy látjuk, hogy a massza olyan sűrű, hogy majd összeáll, akkor öntsük ki egy sütőpapírra, és lapítsuk ki. Amikor megkeményedett, törjük össze. Mivel nekem nem lett olyan sűrű, én nem öntöttem ki, hanem csak néha megkevergettem hűlés közben.

Mikor a tészta is és a grillázs is elkészült, megcsináltam a krémet is. Ehhez a porcukrot és a puha vajat habosra kevertem, majd az 1/3-át nyomózsákba tettem, a többihez pedig hozzáadtam a kakaóport, és azzal is jól elkevertem. Akkor jöhetett is a torta összeállítása. Az első lapot megkentem a kakós krémmel, megszórtam a grillázzsal és néhány szem meggyel (ízlés szerinti mennyiség). Erre rátettem a második lapot és azzal is elvégeztem ugyanezeket a lépéseket. A harmadik lap után már az egész tortát kentem be a kakaós krémmel. A nyomózacskóban lévő fehér vajkrémmel ekkor kidíszítettem a tortát, majd végső lépésként megszórtam az egészet a maradék grillázzsal. És elkészült a torta.

Szerintem volt már finomabb tortám is, de azért jól sikerült. Kicsit vajas lett az íze, de van, aki így szereti. Kinézetre pedig elég szép lett, főleg felvágva.

Sok sikert, ha ti is kipróbáljátok!

Adri

Címkék: meggy süti dió torta csoki piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookaholics.blog.hu/api/trackback/id/tr462182382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása